
– Etter et år med isolasjon er det flere som sliter med ensomhet og det kan være et stort skritt å spørre om hjelp. Vi ønsker å senke terskelen ved å gjøre psykologtjenester mer tilgjengelig for alle, sier markeds- og kommunikasjonsdirektør Maren Synnevåg.
Et spark mot skjønnhetsindustrien
Kampanjen spiller på noen av de stereotypiske budskapene innenfor skjønnhetsindustrien, «kjøper du denne blir du penere og da blir livet mye enklere».
– Vi ser ofte disse budskapene innenfor skjønnhetsindustrien og de bidrar egentlig bare til enda mer press utenfra. Det er ikke rart at mange tyr til ulike midler, men en kur mot det ene eller det andre vil ikke gjøre noe med ensomhet eller depresjon, sier kreatør Juliane Stensrud Mjåset i Mos.

Bildene til kampanjen er tatt av fotograf Hinda Fahre.
– Vi valgte å samarbeide med Hinda Fahre på grunn av hennes evne til å fange det nære i mennesker. Bildene er skutt analogt og understreker det skjøre som ligger i det å føle seg nedfor, og ikke minst det å oppsøke hjelp, legger kreatør Helena Egeland til.


Involverte byråer
Involverte
Torkel Engström
Retusj
Martine Solli Nilsen
Fotoassistent
Maren Synnevåg
Markedssjef i Eyr