Musikal skal øke bruktsalget

«For har du lyst på no’ nytt, finn deg no brukt, og trenger du penger, legg klærne ut på FINN dått ennoooo».

FINN MUSIKAL STILLBILDE

Slik lyder de siste strofene av FINNs siste reklameprosjekt.

– Det er overraskende mange nordmenn som sjelden eller aldri selger og kjøper brukt. Vi må rett og slett inspirere flere, så da ble det naturligvis musikal, sier Hanne Lill Johnsen, markedsdirektør i FINN.

Med beskjedne 30 sekunder er FINNs nye kampanje kanskje verdens korteste i sjangeren.

– Vi liker å gjøre ting vi aldri har gjort før, så lenge det føles som FINN. Vi skal inspirere, aldri skape skyldfølelse, og da ideen om å lage musikal dukket opp var det umulig å ikke bli smittet av entusiasmen og gleden som denne sjangeren bringer med seg. Det er også veldig gøy at flere av våre kjente karakterer fra tidligere torget-filmer dukker opp. Så dette har samtidig blitt en slags reunion, sier Katrine Øinæs Myrseth, markedssjef i FINN

Det er Morgenstern som har produsert filmene, med Anders Muurman Holm og Sebastian Prestø på både idé og regi.

– Briefen var å lage engasjerende reklame som snakker til både kjøper og selger, får frem at det er hard cash i re-commerce, holder fokus på klær, og funker på TV – og på TikTok. Så da fant vi frem et kraftig våpen – jazzhands, sier Holm og Prestø.

Kampanjen gikk live mandag denne uken.

Andre involverte

H

Hanne Lill Johnsen

Markedsdirektør i FINN

K

Katrine Øinæs Myrseth

Markedssjef i FINN