Når morgenen ikke går helt på skinner

Gå ta banen! Nå er den nye Lotto-filmen her. Denne gangen satser vi på at kjærligheten skal gå på skinner for en fersk Lotto-millionær.

Screens 3

Går det an å ha hell i både spill og kjærlighet? Det får vi se i den nye «Lotto-millionærer er ikke som andre millionærer»-filmen.

Den nye reklamefilmen er den 57. filmen i et av Norges lengstlevende reklamekonsepter.

Helt siden 1993 er det blitt produsert Lotto-filmer som «Verdal'n», «Heia Tufte», «Otto» – og sist filmene om katten «Risotto».

Håper seerne blir sjarmert

– Den nye historien er egentlig veldig enkel og rett på Lotto-konseptet, der noen gjør noe uventet etter å ha vunnet i Lotto. Vi håper at seerne blir like sjarmert av historien og dens vendepunkt som oss, sier Tove Kristin Liberg, markedskommunikasjonsansvarlig for Lotto.

– Hvorfor tror dere denne vil treffe godt?

– Verden trenger mer kjærlighet, og dette er en varm og humoristisk kjærlighetshistorie, sier Aase Julie Arnkværn, markedsrådgiver i Norsk Tipping.

LOTR0150 Linje Lotte poster 50x702
LOTR0150 Linje Lotte poster 50x70

– Et lekent og morsomt univers

Kreatør-teamet bak reklamefilmen er kreativ leder og partner Janne Brenda Lysø og art director Benedicte Svartdahl Killi i Pol.

Dette er Killis første reklamefilm for Lotto.

– Det har vært skikkelig gøy å jobbe med konseptet «Lotto-millionærer er ikke som andre millionærer». Det er et lekent og morsomt univers, med et tydelig budskap. En Lotto-millionær er en slags Espen Askeladd – en som er raus og uselvisk, og en vi heier på. Dette er grunner til at konseptet har vært så slitesterkt og elsket gjennom årene, sier hun.

Teamet har hentet inspirasjon fra blant annet eget liv – som er preget av småløping til t-banen.

– Lotto-filmen «Linje Lotte» er vel inspirert av en klassisk «her kommer det en ridder på hvit hest»-scene. Men det er 2024, og ridderen er en vanlig, likandes fyr som har en overraskelse på lur, sier Lysø.

Se «Linje Lotte» her.

Som alltid er det å holde liv i drømmen om å bli Lotto-millionær, et viktig mål ved Lottos reklamefilmer

– Humor er et viktig grep for Lotto, og historien skal overraske og fortelles med sjarme. I tillegg er oppmerksomhet og liking viktige mål for oss. Vi håper vi lykkes med det, sier Liberg i Norsk Tipping.

Image1
Her er teamet fra Pol og Norsk Tipping sammen med regissør John Andreas Andersen. Bak fra venstre: Monika Augustsson, Emma Gyllenbreider, Tove Kristin Liberg, Janne Brenda Lysø, Aase Julie Arnkværn, Benedicte Svartdahl Killi og John Andreas Andersen.