Skogluft er en ambisiøs, norsk oppstartsbedrift med en brilliant idé og store ambisjoner om internasjonal ekspansjon og hurtig vekst. By North har i samarbeid med Skogluft utviklet en merkevarestrategi og identitet basert på konseptet «Nature Indoors». Identiteten balanserer organiske former fra naturen og den naturlige grønne fargen til plantene med en distinkt, skandinavisk minimalisme.
Dette reflekteres i logotypen der en serif-font symboliserer naturen og kombineres med en moderne grotesk som symboliserer minimalismen skandinavisk møbeldesign er kjent for.
Dette konseptet er videreført i designsystemet som ligger til grunn for all kommunikasjon, både på trykk og i digitale flater.
Som en del av prosjektet utviklet vi også et unikt emballasjesystem med bærekraft i fokus. Emballasjen sikrer en positiv «unboxing»-opplevelse for sluttkunden, og sørger også for en best mulig verdikjede fra fabrikk til butikk ved å optimalisere fraktvolum og håndtering. Pallen som produktene blir levert på har også en innebygd display-løsning som er enkel å montere når produktene ankommer butikker på tvers av Europa.
Involverte byråer
Bjørn Heggdal
Emballasjeutvikler
Frida Kalsnes
Designer
Linn Christina Andersen
Prosjektleder
Håvard Sandaa Karlsen
Rådgiver