For oss i Cretalux har dette vært en ærefull oppgave for en merkevare som hele Norge har et nært forhold til. Det har vært viktig for oss å videreføre den rike historien, og samtidig gi et nytt løft til den velfortjente stoltheten som Nora trygt kan fremstå med. Vi har styrket Noras klassiske kjennetegn med et tydeligere særpreg, og det nye rutemønsteret på lokket har nå blitt helt unikt for Nora. De fantastiske illustrasjonene fra Katerina Kolberg er både smakfulle og håndverkspregede, som produktet selv.
Det har kort sagt vært en glede å jobbe med teamet fra Orkla Foods, og vi setter stor pris på tilbakemeldingen fra markedssjef Julie Undlien Wisth:
– Vi er utrolig stolte av den nye visuelle identiteten til Nora syltetøy. Dette er en kjær merkevare for mange nordmenn, med lang historie og sterke, distinkte elementer. Cretalux har evnet å modernisere dette på en imponerende måte gjennom en svært grundig prosess. De har vist god strategisk tilnærming og ikke bare vært dyktige designere, men også gode rådgivere for oss underveis i arbeidet – med sitt fokus på å utvikle design som skaper effekt. Vi har fått svært gode tilbakemeldinger på resultatet som nå er i ferd med å rulles ut i butikk, og er sikre på at vi nå har lagt fundamentet for et enda sterkere Nora-merke inn i fremtiden.
Involverte byråer
Cretalux
Involverte
Katerina Kolberg
Illustratør