Nordea understreker verdien av god rådgivning

Ellevill Produksjon har sammen med GroupM laget en ny og lettbent SoMe-kampanje for Nordea.

Nordea

Å lytte til eksperter er lurt. Spesielt i usikre tider er det viktig å støtte seg på folk som kan det de snakker om, og økonomisk rådgivning er intet unntak. Som Nordea-kunde har du alltid noen å snakke med om din personlige økonomi.

– Strømpriser, drivstoff, mat og ikke minst boliglånsrenta øker – og stadig flere kjenner at privatøkonomien blir strammere. I perioden vi nå er inne i er behovet for god rådgivning større enn på lenge og det gir Nordea en fantastisk mulighet til å vise vår verdi som en god rådgivningsbank. Vi ønsket derfor å lage en lettbeint SoMe-kampanje som viser hvor viktig det er å bruke riktige folk til riktig jobb, forteller Lise Rimell, som er Personal Banking Marketing and Communication Business Partner hos Nordea.

Nordea og GroupM fikk med seg Ellevill Produksjon på laget.

– Valget falt på Ellevill fordi de fanget essensen i briefen og har på kløktig vis greid å blande humor med empati og forståelse for perioden vi er inne i, sier Rimell.

Ifølge Alexander Hermansen, Head of Content i GroupM, var det et fruktbart samarbeid.

– Vi måtte være på ballen og effektive i hvert steg i prosessen, og dette synes vi kunde, produksjon og byrå innfridde med stil. Et godt trekantsamarbeid hvor timeline ble fulgt, vi fikk tatt raske avgjørelser og var løsningsorienterte underveis.

Artikkelen fortsetter under filmene.

Berømmer god casting

– Ikke minst er castingen som er gjort for prosjektet god, som gjør at man klarer å leve seg inn i innholdet på veldig kort tid og man kjenner seg kanskje litt igjen i hovedpersonens utfordringer, det gjør ihvertfall jeg, sier Hermansen.

Skuespilleren de fant til hovedrollen er Robin Øverby.

– For oss i Ellevill var det viktig å skape en karakter som kunne romme og spille ut følelsen av usikkerhet som tilsynelatende rammer folkesjela i disse dager. Etter noen runder med cast fant vi den perfekte skuespilleren som kunne bære disse snuttene på sine usikre skuldre, avslutter regissør Markus Odland fra Ellevill Produksjon.

Filmene skal spres i sosiale medier, primært Facebook, Instagram og Snapchat og på egne flater.

Involverte byråer

GroupM
A

Alexander Hermansen

Head of Social & Content

Ellevill Produksjon Filmproduksjon
F

Fredrik Hinsch

Filmfotograf

U

Ulvar Gansum

B-Foto

S

Sebastian Bergsnov

Produsent

Andre involverte

L

Lise Hofstad

Senior Marketing and Communication Partner i Nordea

T

Tore Løchstøer Hauge

Ansvarlig fra Nordea

A

Anne Kristin Erdal

Ansvarlig fra Nordea