Norges mest populære juleakevitt

For tredje år på rad har Design House designet årets Gilde Juleaquavit.

Gilde Juleaquavit 01
Gilde Juleaquavit 02
Gilde Juleaquavit 03
Gilde Juleaquavit 04

– Sentralt i årets design finner vi julekransen som symboliserer evig liv med sin runde form og eviggrønne greiner. Et håp om at livet fornyer seg – på samme måte som naturen og årstidene, sier Marit Svegaarden, kreativ leder og seniordesigner i Design House.

Gilde Juleaquavit inneholder edle dråper fra alle tidligere årganger helt tilbake til 1988. På samme måte som de edle dråpene tas vare på, handler også julen om å ta vare på tradisjonene og ikke minst hverandre. Mer enn noen gang er det de nære ting som teller. Ved å ta vare på det vi har, kan vi skape noe nytt.

Gilde Juleaquavit 05
Gilde Juleaquavit 06
Gilde Juleaquavit 07
Gilde Juleaquavit 08

Evighetssymbolet på baksiden av flasken styrker årets tema om det evige liv, og Anora har inngått et samarbeid med Studio Sirkel. Glassblåser Heidi Skofsrud har forvandlet tidligere Gilde Juleaquavit-flasker til en eksklusiv samling av munnblåste julekuler, slik at de får evig liv.

– Samarbeidet med Design House har vært fantastisk, og de har igjen utviklet en vakker flaske som løfter ethvert dekket festbord, sier Cornelia Haavind, Senior marketing brand manager hos Anora.

I tillegg til flasken på 70 cl består serien av en flaske på 100 cl, en flaske på 50 cl, samt en Gilde Juleaquavit Ekstra Modnet.

Involverte byråer

Design House
M

Marit Svegaarden

Seniordesigner / kreativ leder

T

Thea B. Mikkelsgård

Rådgiver / prosjektleder

T

Tine Schiøtt

Produksjonsleder / seniordesigner

H2W Studio Fotostudio
U

Ulla Westbø

Fotograf