Norges mest populære juleakevitt
For tredje år på rad har Design House designet årets Gilde Juleaquavit.
Aktuelt byrå
Design House
– Sentralt i årets design finner vi julekransen som symboliserer evig liv med sin runde form og eviggrønne greiner. Et håp om at livet fornyer seg – på samme måte som naturen og årstidene, sier Marit Svegaarden, kreativ leder og seniordesigner i Design House.
Gilde Juleaquavit inneholder edle dråper fra alle tidligere årganger helt tilbake til 1988. På samme måte som de edle dråpene tas vare på, handler også julen om å ta vare på tradisjonene og ikke minst hverandre. Mer enn noen gang er det de nære ting som teller. Ved å ta vare på det vi har, kan vi skape noe nytt.
Evighetssymbolet på baksiden av flasken styrker årets tema om det evige liv, og Anora har inngått et samarbeid med Studio Sirkel. Glassblåser Heidi Skofsrud har forvandlet tidligere Gilde Juleaquavit-flasker til en eksklusiv samling av munnblåste julekuler, slik at de får evig liv.
– Samarbeidet med Design House har vært fantastisk, og de har igjen utviklet en vakker flaske som løfter ethvert dekket festbord, sier Cornelia Haavind, Senior marketing brand manager hos Anora.
I tillegg til flasken på 70 cl består serien av en flaske på 100 cl, en flaske på 50 cl, samt en Gilde Juleaquavit Ekstra Modnet.
Involverte byråer
Marit Svegaarden
Seniordesigner / kreativ leder
Thea B. Mikkelsgård
Rådgiver / prosjektleder
Tine Schiøtt
Produksjonsleder / seniordesigner
Ulla Westbø
Fotograf