Norgeskampanje for Stabbur-Makrell

60 nye emballasjedesign hyller særegenhetene til Stabbur-Makrell-entusiaster over hele landet.

86013 b4750 original
86014 89505 original
86015 a7639 original
86016 62a5f original
86017 dd9f9 original
86018 7f07d original
86019 f47ae original
86020 a6190 original
86021 a3bc5 original
86022 7aacc original
86023 f6dd9 original

BRUNCH fikk i oppdrag av Orkla Foods Norge å se på hvordan forpakningen til et av landets mest ikoniske pålegg kunne benyttes for å skape engasjement. Løsningen ble 60 nye design på makrellboksen som hyller de små særegenhetene til makrell-elskere over hele landet. Kampanjen bygger videre på plattformen «Er du en av oss?»

Norske verdier

– Tanken var å se på hvem disse oss egentlig er. I en tid med mye diskusjon rundt hva som er norsk, synes vi det er fascinerende at enten vi er Blåruss fra Bærum eller Gatesmarte Groruddøler, så elsker fortsatt 70 prosent av oss det samme litt snodige og særnorske pålegget Stabbur-Makrell, forklarer kreatørene i BRUNCH.

15 av boksene har i tillegg til ny tittel fått utsmykning av illustratøren Sindre Goksøyr, via illustrasjonsagenturet byHands. Illustrasjonene går også igjen i resten av kampanjen som består av butikkmateriell, TV, samt stedstilpassede digitalannonser, print og utendørs.

– Streken til Sindre bragte personlighet og sjarm til kampanjen, og vi synes han fanget essensen av norske kriker og kroker, avslutter BRUNCH.

BRUNCH ble startet i fjor av de tidligere TRY-kreatørene Markus Ivan Johansson og Simen Braathen, og journalist Andreas Øverland fra Plan B.

– En av kronjuvelene

– Stabbur-Makrell er en av kronjuvelene i vårt sortiment og BRUNCH har forvaltet oppdraget godt med stødig hånd. Selv om de er små, tenker de helhetlig og annerledes. Selv om vi så vidt er i gang, har de nye forpakningene allerede skapt stort engasjement hos både forbrukere, kjøpmenn og lokale medier, sier Astrid Marie Solvang, som er marketingsjef Dagligvare i Orkla Foods Norge.

Kampanjeboksene er trykket i et opplag på 8 millioner.