Norsk batterisatsning 
 løfter merkevaren

Morrow Batteries utvikler ny batteriteknologi og bygger en av Norges største og første batterifabrikker. Nå har selskapet fått hjelp av Bleed til å lage ny merkevareplattform, visuell identitet og nettside.

Det ambisiøse oppstartsselskapet Morrow Batteries arbeider parallelt med å utvikle fremtidens teknologi, samtidig som de bygger en av Europas største batterifabrikker i Arendal. Selskapet har trukket til seg et internasjonalt team av anerkjente forskere og eksperter, og er støttet av både norske og internasjonale finansielle og politiske partnere.

– Vi har store ambisjoner og mange målgrupper å forholde oss til, samtidig som våre budskap ofte er teknisk kompliserte. Det har vært avgjørende for oss å få hjelp til å tydeliggjøre merkevaren og budskapene våre, og i denne prosessen ønsket vi å jobbe med et miljø som er sterkt både på strategi, kommunikasjon og design, sier Naja Boone, markeds- og kommunikasjonsdirektør i Morrow Batteries.

Morrow 2
Morrow 3
Morrow 4
Morrow 5
Morrow 6
Morrow 8

Bleed fikk oppdraget med å hjelpe i prosessen med å lage ny merkevareplattform og visuell identitet, samt designe og utvikle ny nettside.

– I Bleed har vi funnet et byrå som er intellektuelt nysgjerrige, viser sterk forretningsforståelse, setter seg raskt inn i kompliserte temaer og leverer design i verdensklasse. Vi er veldig fornøyde med prosessen og leveransene, sier Boone.

Morrow 10

Den nye merkevareplattformen tydeliggjøre selskapets rolle i overgangen til bærekraftig energiproduksjon og -lagring, samt selskapets unike kultur som møtepunkt for talenter og eksperter fra hele verden. Morrow som selskap forener norsk næringskultur med internasjonal høyteknologi og globale ambisjoner, hvilket er utgangspunkt for den distinkte visuelle profilen.

Morrow 14
Morrow 15
Morrow 16
Morrow 17
Morrow 18

– Morrows ambisjoner og bidrag i den grønne utviklingen gjør dette til et spesielt inspirerende prosjekt og være en del av. Vi er også stolte av det endelige resultatet, som gir både teknologiske og menneskelige assosiasjoner, samtidig som det skiller seg tydelig ut i sitt marked, sier rådgiver, partner og daglig leder i Bleed, Christoffer Nøkleby.

Morrow 20
Morrow 21
Morrow 22

Bleed har spesialisert seg på energi, grønn omstilling og høyteknologi gjennom en årrekke. Foruten Morrow inkluderer kundelisten aktører som det amerikanske universitetet UCLA og deres Institute for Carbon Management, Den europeiske organisasjon for kjernefysisk forskning CERN, Universitetet i Oslo,Naturhistorisk Museum, Tussa Kraft, BKK Volte og Technisches Museum Wien.

Involverte byråer

90284 22fa4 original
Bleed
I

Ingunn Garthus

Prosjektleder

D

Dan Anecito

Designer

S

Simon Stjern

Strategisk rådgiver