Norvegia med ny ost – og ny reklamekampanje

Tidligere i vinter lanserte Tine Norvegia Smaksrik, som er akkurat det det høres ut som: En Norvegia som er rikere på smak. En nyhet som dette måtte selvfølgelig deles med folket, og den oppgaven tok TRY på seg.

Ost

– I tillegg til å fortelle om nyheten var det viktig for Tine å sikre prøving hos trofaste Norvegia-elskere, sier rådgiver i TRY, Trond Sandø. – Noen forhold varer livet ut og for Norvegia er det viktig å både etablere nye forhold og ta vare på de etablerte.

Resultatet ble en ærlig framstilling av hvordan livet med folkets favoritt i kjøleskapet kan oppleves – fra perspektivet til en stakkars familiefar.

– Det finnes jo ulemper med en ost alle i familien er såpass glad i, og siden vi her skulle snakke til en målgruppe som er såpass kjent med originalen, så vi en mulighet tak i denne sannheten på en sjarmerende måte, sier Sebastian. Han er en av to kreatører bak kampanjen.

Filmene finnes i de fleste lenger og fasonger, og er laget med god hjelp fra Ida og Andreas og Tangrystan, og har allerede rukket å gå på TV, nett og i sosiale medier.

Andre involverte

H

Helene Sandvik

Brand Manager Markedskommunikasjon, Tine

G

Gro Haugen

Leder Markedskommunikasjon, Tine

L

Linn Heidi Nemeth Lunde

Sjef Merkevare og Markedskommunikasjon, Tine