– I tillegg til å fortelle om nyheten var det viktig for Tine å sikre prøving hos trofaste Norvegia-elskere, sier rådgiver i TRY, Trond Sandø. – Noen forhold varer livet ut og for Norvegia er det viktig å både etablere nye forhold og ta vare på de etablerte.
Resultatet ble en ærlig framstilling av hvordan livet med folkets favoritt i kjøleskapet kan oppleves – fra perspektivet til en stakkars familiefar.
– Det finnes jo ulemper med en ost alle i familien er såpass glad i, og siden vi her skulle snakke til en målgruppe som er såpass kjent med originalen, så vi en mulighet tak i denne sannheten på en sjarmerende måte, sier Sebastian. Han er en av to kreatører bak kampanjen.
Filmene finnes i de fleste lenger og fasonger, og er laget med god hjelp fra Ida og Andreas og Tangrystan, og har allerede rukket å gå på TV, nett og i sosiale medier.
Involverte byråer
Trond Sandø
Rådgiver
Mette Lange
Prosjektleder
Stine Jarl Andersen
Some-rådgiver
Brita Holt Vistnes
Produksjonsleder
Andre involverte
Helene Sandvik
Brand Manager Markedskommunikasjon, Tine
Gro Haugen
Leder Markedskommunikasjon, Tine
Linn Heidi Nemeth Lunde
Sjef Merkevare og Markedskommunikasjon, Tine