«Norwegian Structure» i Milano

Bielke&Yang står bak den visuelle identiteten til den norske gruppeutstillingen på møbelmessen i Milano, «Norwegian Structure».

72922 41094 original
72919 9eb3f original
72925 68019 original
72928 b5767 original
72931 673e4 original
72934 ac668 original

«Norwegian Structure» har sin offisielle åpning i dag under møbelmessen i Milano (Salone Internazionale del Mobile), men hadde statsbesøk allerede da den sto klar i forrige uke.

– Den visuelle identiteten til «Norwegian Structure» gjenspeiler materialene, teksturene og formene til de ulike produktene som er stilt ut. Vi har brukt overlappende flater som et gjennomgående designgrep, og sammen med illustrasjoner av teksturer, et distinkt typesnitt og en tydelig fargepalett så skaper dette utgangspunktet for den visuelle identiteten. Målet var å skape en tydelig identitet som oppleves dynamisk og fleksibel, og som gjenspeiler de organiske prosessene hver enkelt designer går igjennom i utviklingen av sitt produkt. Profilen er implementert på et variert og bredt utvalg av flater: fra magasin, invitasjoner og plakater til nettside, utstillingsdesign og produktkort, forklarer Martin Yang, designer og partner i Bielke&Yang.

– Vi har vært så heldige å få jobbe med dyktige samarbeidspartnere: Kråkvik & D’Orazio på utstillingsdesign, Lasse Fløde og Siren Lauvdal på foto og Cecilie Molvær Jørgensen på innhold. Prosjektet er et godt eksempel på hvor viktig det er at alle deler planlegges og gjennomføres 100 prosent, ned til hver minste detalj.

– Det har vært en spennende og givende prosess, og vi er ekstremt stolte av å være en del av den norske konstellasjonen i Milano. Ekstra stas er det at kongen og dronnningen besøkte utstillingen sist uke, avslutter Yang.