Ny reklamekampanje fra VG: Smalltalk er ikke helt det samme uten

«Dagen er ikke helt den samme uten» har fulgt VG siden 90-tallet. Nå lanserer Norges største nettsted en ny kampanje på konseptet.

VG smalltalk

– «Dagen er ikke helt den samme uten» er et statement som svært mange forbinder med VG, og opplever som sant, selv om både verden og medievirkeligheten er ganske annerledes enn da setningen så dagens lys. Det redaksjonelle nedslagsfeltet er bredere enn noen gang, og VG er et mer komplekst produkt, på samme måte som brukerens behov og interesser er mer sammensatte i dag enn tidligere. Den dimensjonen påvirker også hvordan vi nå og fremover vil bruke konseptet mer dynamisk enn tidligere, for å synliggjøre at VG spiller en rolle i folks liv gjennom hele døgnet, sier Hilde Gammelsæter, markedssjef i VG.

Morgenstern reklamebyrå har siden i vår videreutviklet konseptet i samarbeid med VG. Det har gitt seg utslag i et knippe korte filmsnutter gjennom sommeren, og nå er også den første profilkampanjen klar.

– Det har vært veldig gøy å jobbe med Morgenstern på dette, og vi synes de raskt fanget opp essensen av VGs merkevare, og formidler dette på en måte som vi kjenner oss igjen i, men likevel tilfører noe nytt. Nå gleder vi oss skikkelig til å vise frem det vi har laget, men også til å fortsette å fylle konseptet med oppdaterte og relevante grunner for å lese VG – som er like mange som folk er forskjellige, sier Tine Wyller, brand manager i VG.

– Et av landets fineste konsepter

– VG er størst på, og som oftest først ute med nyheter. Det gjør VG til et takknemlig utgangspunkt for småprat – historisk sett ikke nordmenns favorittøvelse. Her har vi tatt tak i situasjoner vi tror mange kan kjenne seg igjen i – sosiale sammenhenger der man omgås folk man kanskje ikke kjenner så godt. Det er med skrekkblandet fryd vi har gått løs på oppgaven det er å jobbe med et av de fineste og lengstlevende kommunikasjons-konseptene i Norge. Det er laget så mye bra på VG opp gjennom årene at man kan få ereksjonssvikt av mindre, sier Bjørnar Buxrud og Torkild Jarnholt i Morgenstern.

Filmen, som er produsert av Bacon med Bart Timmer på regi, går live denne uken. Radiospottene er produsert av Sagveien Resort, og lanseres noe senere.

Se filmen her. Radioreklamen følger under.

Bra

Vg_bra_045_v4_r128-1.mp3
Last ned

Flink

Vg_flink_045_v4_r128-1.mp3
Last ned

Mandag

Vg_mandag_045_v3_r128.mp3
Last ned

Spennende

Vg_spennende_045_v3_r128.mp3
Last ned

Andre involverte

H

Hilde Gammelsæter,

Markedssjef VG

T

Tine Wyller

Brand Manager VG

V

Vjollca Moazzem

Markedskonsulent VG