Ny reklamekampanje fra VG: Smalltalk er ikke helt det samme uten
«Dagen er ikke helt den samme uten» har fulgt VG siden 90-tallet. Nå lanserer Norges største nettsted en ny kampanje på konseptet.
Aktuelt byrå

Morgenstern

– «Dagen er ikke helt den samme uten» er et statement som svært mange forbinder med VG, og opplever som sant, selv om både verden og medievirkeligheten er ganske annerledes enn da setningen så dagens lys. Det redaksjonelle nedslagsfeltet er bredere enn noen gang, og VG er et mer komplekst produkt, på samme måte som brukerens behov og interesser er mer sammensatte i dag enn tidligere. Den dimensjonen påvirker også hvordan vi nå og fremover vil bruke konseptet mer dynamisk enn tidligere, for å synliggjøre at VG spiller en rolle i folks liv gjennom hele døgnet, sier Hilde Gammelsæter, markedssjef i VG.
Morgenstern reklamebyrå har siden i vår videreutviklet konseptet i samarbeid med VG. Det har gitt seg utslag i et knippe korte filmsnutter gjennom sommeren, og nå er også den første profilkampanjen klar.
– Det har vært veldig gøy å jobbe med Morgenstern på dette, og vi synes de raskt fanget opp essensen av VGs merkevare, og formidler dette på en måte som vi kjenner oss igjen i, men likevel tilfører noe nytt. Nå gleder vi oss skikkelig til å vise frem det vi har laget, men også til å fortsette å fylle konseptet med oppdaterte og relevante grunner for å lese VG – som er like mange som folk er forskjellige, sier Tine Wyller, brand manager i VG.
– Et av landets fineste konsepter
– VG er størst på, og som oftest først ute med nyheter. Det gjør VG til et takknemlig utgangspunkt for småprat – historisk sett ikke nordmenns favorittøvelse. Her har vi tatt tak i situasjoner vi tror mange kan kjenne seg igjen i – sosiale sammenhenger der man omgås folk man kanskje ikke kjenner så godt. Det er med skrekkblandet fryd vi har gått løs på oppgaven det er å jobbe med et av de fineste og lengstlevende kommunikasjons-konseptene i Norge. Det er laget så mye bra på VG opp gjennom årene at man kan få ereksjonssvikt av mindre, sier Bjørnar Buxrud og Torkild Jarnholt i Morgenstern.
Filmen, som er produsert av Bacon med Bart Timmer på regi, går live denne uken. Radiospottene er produsert av Sagveien Resort, og lanseres noe senere.
Bra
Flink
Mandag
Spennende
Involverte byråer

Anita Nørsett Dahl
Prosjektleder
Yakob Dahl Changezi
Produsent på sommer-filmene

Sagveien Resort Radioproduksjon
Florent Chronie-De Maria
Music Supervisor
Andre involverte
Hilde Gammelsæter,
Markedssjef VG
Tine Wyller
Brand Manager VG
Vjollca Moazzem
Markedskonsulent VG
Martine Eliassen
Digital markedsfører VG
Tommy Aaberg
Senioranalytiker VG