Gode kaffestunder gjennom tre generasjoner
De nye reklamefilmene til ALI Kaffe er en hyllest til det spesielle forholdet mellom barnebarn og besteforeldre, og i filmene samles gammel og ung til gode kaffestunder. ALI Kaffe har vært elsket av nordmenn siden 1960, og første generasjon ALI Kaffe-drikkere er nå godt voksne. Det er deres tur til å videreføre tradisjonen og skape gode minner for de små.
– Dette året har verden blitt veldig liten for de fleste av oss, og vi er blitt minnet på magien i noe så enkelt som en tur i skogen med kaffe rundt bålet, eller en hyggelig kaffestund på kjøkkenet, sier Ted Allergoth, markedsdirektør i Joh. Johannson Kaffe.
ALI Kaffe er blitt voksen
Slagordet «ALI Kaffe kurerer gruff» er godt innarbeidet blant nordmenn, og vi har hovedsakelig blitt kjent med ALI Kaffe gjennom humoristiske reklamer på TV og radio. Det er imidlertid smaken som har gjort ALI Kaffe til en favoritt blant nordmenn. Den har gjort ALI Kaffe til det sosiale limet gjennom generasjoner.
– Sammen med Hubster valgte vi kreatører, regi og produksjonsselskap som har samarbeidet tett og effektivt fra idé til ferdig konsept og reklamefilmer. Vi er begeistret for den nye retningen ALI Kaffe beveger seg i, og gleder oss til å utvikle konseptet videre, sier Allergoth (saken fortsetter under filmene).
Krevende, men effektiv produksjon
Det er det to år gamle byrået Hubster som håndterer alle kaffemerkene til Joh. Johannson Kaffe. Partner og rådgiver Roy Erik Hansen har mange reklamefilmproduksjoner bak seg, men denne var ekstra spesiell.
– Covid-19 satte helt andre krav til denne produksjonen enn vi er vant til. Masker på sett, viktige møter digitalt og små team på settet. Dette løste produksjonsselskapet Tellus Works på en imponerende måte, og det var en god erfaring på hvor rasjonelt man faktisk kan gjennomføre en omfattende produksjon, sier Hansen.
– Vi har hatt et tett og godt teamarbeid under hele produksjonen. Artisten Dagny har levert en fantastisk låt som binder det hele sammen på en fin måte, og som får frem det emosjonelle anslaget, avslutter Hansen.
Involverte byråer
Roy Erik Hansen
Konsulent
Bettina Bjørn
Tekst
Lasse Breivold
Prosjektkonsulent og design
Lena Anglen
Prosjektleder
Sander Tangen
Produsent
Alexander Wisting
Regissør
Malin Gjerde
Prosjektleder
Andre involverte
Ted Allergoth
Ansvarlig hos kunde
Mona Elisabeth Arnesen
Team hos kunde
Nina Valsø Sann
Team hos kunde