Ny retning for ALI Kaffe

Joh. Johannson Kaffe og Hubster tar ALI Kaffe i en ny retning når de hyller de gode kaffestundene og den tradisjonsrike kaffen.

Akknemmelighet 2

Gode kaffestunder gjennom tre generasjoner

De nye reklamefilmene til ALI Kaffe er en hyllest til det spesielle forholdet mellom barnebarn og besteforeldre, og i filmene samles gammel og ung til gode kaffestunder. ALI Kaffe har vært elsket av nordmenn siden 1960, og første generasjon ALI Kaffe-drikkere er nå godt voksne. Det er deres tur til å videreføre tradisjonen og skape gode minner for de små.

– Dette året har verden blitt veldig liten for de fleste av oss, og vi er blitt minnet på magien i noe så enkelt som en tur i skogen med kaffe rundt bålet, eller en hyggelig kaffestund på kjøkkenet, sier Ted Allergoth, markedsdirektør i Joh. Johannson Kaffe.

ALI Kaffe er blitt voksen

Slagordet «ALI Kaffe kurerer gruff» er godt innarbeidet blant nordmenn, og vi har hovedsakelig blitt kjent med ALI Kaffe gjennom humoristiske reklamer på TV og radio. Det er imidlertid smaken som har gjort ALI Kaffe til en favoritt blant nordmenn. Den har gjort ALI Kaffe til det sosiale limet gjennom generasjoner.

– Sammen med Hubster valgte vi kreatører, regi og produksjonsselskap som har samarbeidet tett og effektivt fra idé til ferdig konsept og reklamefilmer. Vi er begeistret for den nye retningen ALI Kaffe beveger seg i, og gleder oss til å utvikle konseptet videre, sier Allergoth (saken fortsetter under filmene).

Krevende, men effektiv produksjon

Det er det to år gamle byrået Hubster som håndterer alle kaffemerkene til Joh. Johannson Kaffe. Partner og rådgiver Roy Erik Hansen har mange reklamefilmproduksjoner bak seg, men denne var ekstra spesiell.

– Covid-19 satte helt andre krav til denne produksjonen enn vi er vant til. Masker på sett, viktige møter digitalt og små team på settet. Dette løste produksjonsselskapet Tellus Works på en imponerende måte, og det var en god erfaring på hvor rasjonelt man faktisk kan gjennomføre en omfattende produksjon, sier Hansen.

– Vi har hatt et tett og godt teamarbeid under hele produksjonen. Artisten ​Dagny ​har levert en fantastisk låt som binder det hele sammen på en fin måte​,​ og som får frem det emosjonelle anslaget, avslutter Hansen.

Involverte byråer

Hubster
R

Roy Erik Hansen

Konsulent

B

Bettina Bjørn

Tekst

L

Lasse Breivold

Prosjektkonsulent og design

L

Lena Anglen

Prosjektleder

Tellus Works Filmproduksjon
S

Sander Tangen

Produsent

A

Alexander Wisting

Regissør

M

Malin Gjerde

Prosjektleder

Andre involverte

T

Ted Allergoth

Ansvarlig hos kunde

M

Mona Elisabeth Arnesen

Team hos kunde

N

Nina Valsø Sann

Team hos kunde