Ny visuell identitet for Brødbakerne

Brødbakerne ble etablert i 2007 av to dyktige bakemestere. Nå var det på tide med en modernisering av den visuelle identiteten og April Design fikk oppdraget.

01 Brødbakerne hvit logo brød 1400x788

Det var et ønske om å beholde en logo med et enkelt og typografisk uttrykk og å tilføre et symbol. Brødbakerne er opptatt av håndverkstradisjoner som grunnlag for sine kvalitetsprodukter. Symbolet er utformet i tradisjonell, klassisk stil og foreligger både som del av flere logovarianter og som et frittstående symbol. Tre av Brødbakernes farger er videreført og paletten inneholder nå også flere friske farger.

Den visuelle identiteten blir implementert på alle flater i løpet av vinteren.

02 Brødbakerne hvit logo brunt 1400x788
03 Brødbakerne rund logo kopper 1400x788
04 Brødbakerne rundlogo orange 1400x788
05 Brødbakerne logo papirpose 1400x788
06 Brødbakerne typografi 1400x788
07 Brødbakerne brød 1400x788
08 Brødbakerne symbol 1400x788
09 Brødbakerne cafe 1400x788