Ny visuell identitet for Vesterålen Havbruk

Vesterålen Havbruk har som mål å bli verdens mest bærekraftige aktør innen havbruk, og Design House har utviklet merkevareplattform og ny visuell identitet, Einar Aslaksen har tatt bilder og Værsågod har stått for utvikling av nettside i samarbeid med Postpost Studio på designsiden.

VH1
VH2
VH3
VH4
VH5
VH6
VH7

– Den visuelle identiteten består av en blå og grønn logo som symboliserer havet og det blågrønne skiftet, sier Henrik Tandberg, seniordesigner i Design House og fortsetter: Fargepaletten og den særpregede skrifttypen gir Vesterålen Havbruk en tydelig identitet, og kombinert med Einars røffe bilder forankrer den Vesterålen Havbruk i det nordnorske – samtidig som den fungerer godt også for selskapets internasjonale virksomhet.

– Når selskapet nå rigger seg for vekst, øker også behovet for kommunikasjon med en rekke ulike aktører, og da er design et strategisk viktig virkemiddel, sier Brynjar Kværnstuen, CEO i Vesterålen Havbruk og legger til: Design House, Einar Aslaksen, Værsågod og Postpost Studio har gjort en strålende jobb med å implementere merkevareplattformen og den visuelle identiteten på nettsiden vår og på andre flater.

Store ambisjoner innen hvitfisk

Vesterålen Havbruk holder til i Myre havn i Vesterålen, og het tidligere Myre Havbruk. Med nye eiere fikk selskapet ny strategi, nytt navn og nye ambisiøse planer. Ambisjonen er å levere hvitfisk av høyeste kvalitet året rundt globalt, og dette skal skje gjennom en kombinasjon av sesongfiske av skrei og oppdrett av torsk – på en så bærekraftig måte som mulig.

Andre involverte

E

Einar Aslaksen

Fotograf