Nye filmer fra BAMA skal få folk til å spise enda mer frukt og grønt

Det er Fuel Reklamebyrå sammen med Oslo Assembly som står bak de to nye «5 om dagen»-filmene.

Bama landingsside toppbanner 2

Dette er en vikig kampanje for den norske folkehelsen og for BAMA. Målet er å nå ut til «hvermansen». Filmen viser barn, ungdom og voksne i hverdagslige hendelser og at det ikke er så mye som skal til for å få i seg 5 om dagen.

– Livet er mest hverdag og rutiner. Og rutiner er bra – det gjør at hverdagen går greiere, men gjør det også at maten vi spiser er litt kjedelig? Vi ønsker å inspirere til det lille ekstra til hvert måltid; å legge den paprikaskiven i matpakken eller blåbærene på havregrøten. Vi håper kampanjen får frem hvor enkelt det kan være å spise litt grønnere og sunnere, sier Teamet i Fuel Reklamebyrå, Linn Tidemandsen og Benedicte Unhjem Johansen.

I den ene filmen er vi så heldige å få en stjerneopptreden av Brede Hangeland, tidligere landslagskaptein og nå assistenttrener for fotballandslaget.

«Litt grønnere. Vips litt sunnere» både oppsummerer og avslutter filmene.

Kampanjen startet denne uken og skal i hovedsak gå på TV og utendørs, men vil også være på i de fleste digitale og sosiale medier.

Musikken i filmen er laget av Isak Heim & Rat City.

Andre involverte

I

Ingebjørg Hjortdahl

Ansvarlig hos BAMA