Nytt design får frem Lofotens høye kvalitet
Lofoten Einerrøkt Laks og Lofoten Einerrøkt Ørret har markedets desidert høyeste kvalitet, og det er viktig at dette kommer tydelig frem når folk skal kjøpe fiskepålegg. Nå har Design House utviklet et nytt, premium design for Lofoten som får dette tydelig frem.
Aktuelt byrå
Design House
– Dagens forbrukere er opptatt av helse, miljø og bærekraft, og påleggsproduktene fra Lofoten stiller i en særklasse i så måte, sier Nina Kristensen, seniordesigner i Design House og fortsetter. – I arbeidet med det nye designet, har vi derfor fokusert på å få frem den høye kvaliteten på råvarene, opprinnelsen og produksjonen i Lofoten, og selskapets lange tradisjoner og høye kompetanse innen produksjon av fiske- og sjømatprodukter.
Det nye designet har fått en maritim touch med en dyp blå farge og oransje illustrasjoner av fjell og hav. Pakken har fått mye innsyn som er stanset ut i en tydelig form som illuderer fjellene i Lofoten, og dette gjør det enkelt å se de saftige og smaksrike fiskeskivene. Design House har også utviklet symbolet «Lofotens spesialiteter» for ytterligere å få frem produktets premium kvalitet som bygger på håndverket og kompetansen fra flere generasjoner fiske- og sjømateksperter.
– Vi gleder oss virkelig til det nye designet kommer ut i butikk! Design House har gjort en fantastisk jobb med å overføre selve kjernen i våre sterke merkevarer Lofoten Einerrøkt Laks og Lofoten Einerrøkt Ørret til et vakkert design som både oser høy kvalitet og som står godt ut i butikkhylla, sier Frida Lennby, markedssjef i Lofoten.
Involverte byråer
Nina Kristensen
Seniordesigner
Anne-Mette Spilling
Seniordesigner / kreativ leder
Thea B. Mikkelsgård
Rådgiver / prosjektleder
Tine Schiøtt
Produksjonsleder / seniordesigner