Nytt og effektivt design – akkurat som Jif!

Helt siden 1978 har Jif vasket norske hjem skinnende rene uten å ripe. Nå var det på tide med storrengjøring, og Design House har utviklet et nytt og effektivt design med distinkte merkeelementer.

Jif1
Jif2
Jif3
Jif4

– Etter hvert som kunnskapen om rengjøring faller, blir folk mindre lojale til rengjøringsproduktene som finnes på markedet, og de synes det er vanskelig å skille hvilket produkt som er mest effektivt. Vi har derfor utviklet et design som tydeliggjør at Jif alltid er effektiv, samt at brukerne kan stole på produktet, sier Anne-Mette Spilling, kreativ leder og partner i Design House, og fortsetter. – Vi synes det nye designet styrker Jif som et kvalitetsprodukt, og gjør det til et enkelt valg i butikk!

Distinkte elementer styrker Jif-porteføljen

Design House har utviklet et design med distinkte merkeelementer som går igjen i hele produktporteføljen. Jif tar et tydelig eierskap til grønt, og vi har vi utviklet et mønster som signaliserer effektivitet, som går igjen på alle produktene i porteføljen. Vi har også utviklet nye symboler som gjør det enklere for forbruker å forstå bruksområdene.

– Samarbeidet med Design House har vært godt, og byrået beviser at de er blant Norges ledende byråer innen pakningsdesign. Det nye designet får frem produktenes unike konkurransefordeler slik at det er enkelt å finne Jif i butikk. Vi er trygge på at det nye designet vil være effektivt – akkurat som Jif, sier Thea Groth, markedssjef for Jif hos Orkla Home and Personal Care.

Involverte byråer

Design House
A

Anne-Mette Spilling

Seniordesigner

T

Tine Schiøtt

Produksjonsleder og seniordesigner

O

Ole Rinnan

Seniorrådgiver