Opening Hours Studio lanserer ny nettside

Marius Sunde og Kim Andre Fosslien Ottesen i Opening Hours Studio lanserer ny nettside: Én del studionettside og én del researchplattform, som markerer versjon 2.0 av studioet.

Hver fredag siden oppstarten av Opening Hours Studio i mars 2023 har designerne og teknologene Marius Sunde og Kim Andre Fosslien Ottesen satt av til research og arbeid med egne prosjekter. Et resultat av dette er nye openinghours.studio. Én del studionettside og én del researchplattform, som markerer versjon 2.0 av studioet.

– Endelig får vi vist frem hvordan vi forener design og teknologi, og lager helhetlige og integrerte brukeropplevelser gjennom brand, digitalt produkt og nettside, forteller partner Marius Sunde.

Siden oppstarten har Opening Hours Studio blant annet jobbet med cybersecurity-selskapene Pistachio og Hugin, det nye helsesystemet Aidn, konsulentselskapet Boitano, fashion-destinasjonen YME Universe og medlemsorganisasjonen Norges Verdensarv. Dette resulterte i 6 diplomer, 1 gull og hedersprisen fra IxDA i årets Visuelt-utdeling, som er Norges største konkurranse for design, illustrasjon og visuell kommunikasjon.

Research

– Det første året har på mange måter vært en prototype av Opening Hours i seg selv, hvor vi har validert ideen om å jobbe aktivt med research inn i kundeprosjektene. Det pusher oss fremover faglig og har gitt masse verdi inn i måten vi løser prosjekter på, sier partner Kim Andre Fosslien Ottesen.

Research-arbeidet er støttet med et stipend fra Grafill for å utforske generativ AI og hvordan det er på god vei til å definere et nytt medium. Første del av denne hypotesen ble presentert i foredraget «Storytelling in Neural Media» på et arrangement i regi av Nasjonalmuseet og Snøhetta i juni.

Se nettsiden her: openinghours.studio.

Involverte byråer

Opening hours studio logo

Opening Hours Studio