Oslo Design Fair
Gave- & Interiørmessen lanserer nytt navn og ny identitet og vil fra januar 2016 hete Oslo Design Fair.
Aktuelt byrå
Bielke&Yang
Identiteten til Oslo Design Fair er konstruert rundt en skrifttype som er skreddersydd for anledningen. Denne fungerer som et gjenkjennelig ansikt for arrangementet gjennom hvert nivå av identitetens kommunikasjon, både dette året og årene som kommer.
Selve skrifttypen er basert på tradisjonelle grotesk sans-seriffer, men med subtile og likevel gjenkjennelige moderne trekk som gir identiteten balanserte nyanser mellom fortid og nåtid.
Årets identitet leker med idéen om å trekke ut abstrake mønstre, farger og fasonger fra den mangfoldige spennvidden av produkter, materialer og tekstiler, tatt ut gjennom en illustrasjon laget av Magnus Voll Mathiassen/ByHands. Denne illustrasjonen plasseres inni bokstavene O, D og F, som for å gi en forsmak på alt det spennende innholdet i Norges beste møbel-, mote- og interiørmesse.
Oppdraget ble vunnet gjennom en pitch.