Oslobukta City Guide
Sommeren da det ble norgesferie på de fleste åpnet et nytt bygulv i hjertet av Bjørvika – Oslobukta. Et nabolag som tilbyr opplevelser året rundt på tvers av kultur, natur, matopplevelser og shopping. Oppgaven å få både Oslofolk og tilreisende å få opp øynene for Oslobukta falt på Mos etter byråpitch.
Aktuelt byrå

Mos


– Da denne sommeren skulle bli den store norgesferiesommeren tror vi det var mange som så seg om for å finne noe nytt å se og oppleve. Derfor ville vi lage en kuratert guide til Oslobukta fullspekket av forslag på ting å gjøre, spise og se – med eller uten barn, sier Juliane Stensrud i Mos.
Oslobukta er fullspekket av kvalitetstilbud, der mennesker og opplevelser står i sentrum, noe som skulle gjennomsyre kommunikasjonen. Cityguiden er inspirert av gamle ikoniske reiseguider med rom for både store turistattraksjoner og skjulte perler. Kjernen i kampanjen er den fysiske brosjyren som blir brettet ut på flere flater som sosiale medier, nettside, adshels og digiboards i og rundt Oslo.


– Det har vært både gøy og utforende å jobbe med en fysisk reiseguide som også skulle fungere digitalt. Vi ville beholde det autentiske og kuraterte inntrykket selv om vi tok kampanjen over på digitale flater, sier designer i Mos, Jessie Jones.
Vibeke Bratsberg og Ida Sofie Grimstad fra markedsteamet for Oslobukta (Carucel Eiendom) er strålende fornøyde med årets sommerkampanje:
– Vi falt raskt for idéen med å lage en guide inspirert av Wallpaper for å vise frem mangfoldet i tilbud. Bjørvika har noe for alle, og kuraterte tips fra «innsiden» var en perfekt måte å skape nysgjerrighet på. Mos og fotograf Hinda Fahre har fanget sommerstemningen her som avslappet og levende, noe som lot oss vise frem området som mer enn kun moderne arkitektur.



Andre involverte
Vibeke Bratsberg
Markedssjef / ansvarlig hos kunde
Ida Sofie Grimstad
Markedsansvarlig / ansvarlig hos kunde