Øysang i Risør – visuell identitet og nettside

Å selge drømmen om evig Sørlandssommer.

Øysang i Risør består av 60 hyttetomter med nøkkelferdige hytter til nøkkelferdige priser. Bak konseptet står Fjellstø Gruppen, som eier og utvikler hyttefelt i Agder og Telemark. På Øysang kan du velge mellom alt fra tradisjonelle design til funkisinspirerte hytter med takterrasse. Prisene starter på like under to millioner kroner og beliggenheten åpner for et bredt geografisk nedslagsfelt. Med andre ord har vi en stor målgruppe å begeistre, alt fra unge voksne til pensjonister.

For å selge drømmen om det gode liv på Sørlandet, utarbeidet Fjuz en visuell identitet, tone of voice, nettside og markedsføringsstrategi. De unike fordelene ved stedet, rusleavstand til det meste, nærhet til både fersk- og saltvann, mulighet for sjøutsikt og 15 minutters fergetur Risør, kommer tydelig fram på alle flater. Nettsiden er lett å navigere med oversiktlig tomte- og hyttevisning, intuitive kontaktpunkter og call to actions. Både oppsett og innhold gir inntrykk av Fjellstø Gruppen som en solid aktør med langsiktige planer for området.

Kf 1
Kf 2
Kf 3
Kf 4

I arbeidet med visuell identitet, tone of voice og webdesign, handlet det for oss om å kombinere konkrete, salgsutløsende argumenter med mer poetiske betraktninger. For det er tross alt drømmen om et fristed vi selger. Frihet, fritid og hvilepuls. Logo og fargepalett bærer derfor preg av det maritime, men med innslag av mer lekne pasteller og jordnære bruntoner. Språket er lett og ledig. Ingen avsnitt virker tunge eller overveldende. Vi elsker luft mellom linjene og punktum er vår venn. Tanken er at det ikke er nødvendig å rope om hvor attraktivt Øysang er; det milde visuelle og tekstuelle uttrykket taler for seg selv.

Involverte

S

Simen Gjelstad

Ansvarlig hos kunde