På sporet av Color Line

Et Westerdals-team står bak idéen til det nye reklamekonseptet for Color Line Cruises, signert Futatsu Industries.

85842 1f0e4 original
85843 a7057 original
85844 ca651 original
85845 d3c57 original
85846 4ba2f original

I Color Lines nye filmkonsept møter vi Martin, en meget erfaren politietterforsker, som i avhør etter avhør ikke kommer nærmere en oppklaring. Alle har alibier som han ikke får til å henge sammen, enten fordi aktivitetene ikke henger sammen, men kanskje mest fordi alt det påståtte skal ha foregått på kun to dager. Jo mer han graver, desto mindre logisk blir det for ham.

Filmene skal både på TV og nett vise frem alt det varierte du kan oppleve ombord på Color Line Cruises, gjennom etterforskeren som oppsummerer, men ikke får historiene til å gå opp.

Ansvarlig hos kunden, Nina Walseth Steingrimsen, sier de ønsket å bygge videre på en suksessfull TV-kampanje som viste hva cruiseskipene kunne tilby, men samtidig øke involvering gjennom interessant historiefortelling.

– VI har hatt stor suksess sammen med Futatsu i å sikte oss mot målgruppen 50+ i kommunikasjonen, og ved å vise forskjellene på CLC og andre kortferier. Derfor var det ikke snakk om en kursendring, men en fornyelse når vi nå skulle igang med et nytt konsept. Det nye konseptet skal fortsatt gjøre det interessant å følge og oppdage Color Line, selvom du kanskje ikke tenker på oss som et naturlig førstevalg, sier Steingrimsen.

Selve filmopptaket gikk over tre og en halv dag, hvorav drøye to dager ombord på Color Magic.

Westerdalsteam fant sporet

Det var det utplasserte Westerdalsteamet Elise Jansen og Maria Kanstad som står bak ideen. Kreativ leder Kristoffer Reppen sier at teamet har hatt for vane å levere enkle og gode ideer på briefene de har fått.

– Elise og Maria er både flinke, motiverte og gode til å lytte på relevant feedback. Det gjør at de lærer fort og får mye å gjøre her, avslutter Reppen.

Regien er ved Oma Lisberg fra Fantefilm, med Rut Solli og Hugo Føsker som produsenter.