Palmesus slår et slag for festivalene

Norske festivaler har ligget uten puls siden pandemien startet for snart ett år siden. Det er fremdeles uklart om vi igjen kan samles til store musikalske opplevelser til sommeren, men en av Norges største festivaler, Palmesus, ønsker uansett å heise fanen noe. Under slagordet «Believe in Summer» er de nå ute med en kampanje i sosiale medier for nettopp å holde håpet levende.

1063000405

– Dette er vår hyllest til alle festivaler, til sommeren og til publikum som vi vet ønsker å komme ut og oppleve store ting igjen, sier CMO i Palmesus Ketil Børstein Stensrud, som også er rådgiver i NOSLEEPTILLBROOKLYN. Kampanjen er et fremtidshåp og en liten hilsen, og er ikke på vegne av noen andre enn oss selv. For selv om det er utrolig mange forskjellige festivaler i Norge, flere tusen faktisk, så har pandemien satt oss alle i samme båt, sier han.

Palmesus har siden oppstarten i 2009 rukket å bli den kommersielt største festivalen i Norge med nedslagsfelt over hele Norge, og er det de kaller Skandinavias største strandfest. De har rendyrket ung-segmentet og har de siste seks årene hatt en gjennomsnittsalder på 26,4 på bystranden i Kristiansand. Palmesus hadde også før pandemien inntraff jobbet digitalt, eller off-beach, med sitt publikum og potensielle publikum, og har i sponsorsammenheng ofte to til tre-års engasjementer for å bygge opp innhold og forsterkende opplevelser. Men Korona satte dette ytterligere fart da 2020 arrangementet måtte avlyses.

Se filmen her.

– Vi kan selvfølgelig ikke love noe som helst, men vi planlegger for mange scenarier der best case er at vi får tilbake sommeren akkurat som vi husker den, sier Stensrud. – Vi har jobbet med flere av våre største sponsorer med digitale kampanjer og opplevelser siden april, vi har produktutviklet frem blant annet Palmesus Classics der store artister fremfører kjente låter med fullt symfoniorkester samt en rekke andre aktiviteter, så vi holder det gående. Men sannheten er at vi lever i en plan-B, akkurat som vårt publikum. Og for å være ærlig er jo det frustrerende for alle i bransjen, avslutter han.

Det er NOSLEEPTILLBROOKLYN som har utviklet, produsert og spredd kampanjen, og utover våren kommer det flere elementer og filmer under hashtaget #BelieveInSummer. I skrivende stund har filmen fått over 1.043.000 visninger på YouTube, Facebook, Instagram og Snapchat.

Involverte byråer

NOSLEEPTILLBROOKLYN
C

Cecilie Fosselie

Kreatør

B

Birgitte Hodne

Prosjektleder

S

Suzanne Grapendaal

Medierådgiver

P

Paulo Ferreira

Foto og klipp

L

Luis Silva

Fotograf

R

Rita Guimares

Fotograf

O

Oscar Ribeiro

Aerials