Pol står bak nytt, internasjonalt konsept for Redd Barna
Redd Barna i Norge og Nederland har i samarbeid med Pol utviklet en ny måte å kommunisere på når det kommer til innsamlingskommunikasjon for Redd Barna. Der fokuset tidligere har vært på sårbare enkeltindivider, ønsker vi nå å løfte fram barns opplevelser og deres iboende styrke selv i en farlig og ustabil virkelighet.
Aktuelt byrå
POL
Dette er første film på den helt ny globale kommunikasjonsplattform, og andre film en nesten ferdig. Vi ønsker å aktivere merkenavnet Save The Children. For ved å redde barn, redder du så mye mer. Plattformen er utviklet med fokus på å fortelle ekte historier fra barn i nød, samtidig som barnas verdighet og styrke ivaretas.
Første film ut er «Save the Survivors». Historien ble til gjennom research og intervjuer POL har gjennomført med ansatte og feltarbeidere fra Redd Barna. Scenene er basert på historier fra virkeligheten.
– Hvert 5. sekund tvinges et nytt barn på flukt. Vi ønsker å vise det akutte behovet barn har for hjelp. Det er dypt hjerteskjærende og ufattelig. Samtidig som vi ønsker å få frem hvilken styrke som bor i disse barna. De kjemper for å overleve og de er gode på det. Men det skal egentlig ikke barn trenge å være gode på, sier Petter Bryde fra Pol.
Redd Barna har over 100 års erfaring med å kjempe for barns rettigheter, og jobber i 120 land over hele verden.
– Vi ønsker å skape større forståelse for hvordan det er å være barn på flukt, og gjennom det motivere flere til å støtte vårt arbeid. Det blir spennende å se hvordan en annen måte å kommunisere denne tematikken på blir mottatt. Historien er basert på sanne historier fra barn, og gir en realistisk fremstilling av hva en bror og en søster kan oppleve når de tvinges ut på flukt alene, sier Ingrid Svendsen, markedsdirektør i Redd Barna Norge
Musikken spiller en viktig rolle i den nye kommunikasjonen.
For «Save the survivors» har ARY sammen med Ohlogy produsert en nytolkning av den ikoniske «Survivor» av Destiny’s Child. Nyinnspillingen er fremført av ARY sammen med Harpreet Bansal.
Den første filmen er produsert av svenske BR-F med Tomas Jonsgården på regi og er spilt inn i Libanon – landet som har flest flyktninger per innbygger i verden.
Involverte byråer
Benjamin Rodgers
Designer
Shirin Marlene Pakzamir
Prosjektleder
Tomas Jonsgården
Regissør
Magnus Åkerstedt
Producer
Anisa Dzindo
Executive Producer
Ohlogy Musikk
Framestore Postproduksjon / VFX