Polfarer erstatter popstjerne bak elbil-rattet

Eventyrer Aleksander Gamme og isbjørnen Hugo overtar stafettpinnen fra artisten Aurora i ny kampanje for elbilmerket VOYAH.

0 forside

Tech-selskapet Electric Way introduserte elbilen VOYAH i det norske markedet med brask og bram i juni. Verdensstjernen Aurora frontet kampanjen, som ble laget av ANTI Hamar og som nylig hentet hjem hele 11 priser i amerikanske NYX- awards og to nominasjoner til Cresta Awards. Nå er samme byrå klar med ny film og kampanje, og denne gangen er det polfarer og eventyrer Aleksander Gamme (første i verden som gikk alene frem og tilbake til sydpolen) som er hovedkarakteren i reklamefilmene.

– Vi fortsetter å utvikle konseptet Freedom to Explore, som ble introdusert i Aurora-kampanjen, sier Kjetil Wold, som er strategisk rådgiver i ANTI Hamar.

Han forklarer at valget av polfarer Gamme er langt fra tilfeldig.

– Aleksander er jo selve symbolet på det å komme seg ut og utforske nye veier og opplevelser.

1 01
1 02
1 03

Gamme trives i sin nye rolle bak rattet

– En stor elektrisk SUV er i seg selv en suveren familiebil med plass til alt det jeg og ungene mine trenger. Men skal jeg først kjøre SUV, så er det et must for meg at den er elektrisk, forklarer Aleksander Gamme.

Helst skal bilen være ferdig pakket slik at tobarnsfaren til enhver tid har muligheten til å komme raskt ut på tur.

– Det handler om å skape en lav terskel for å komme seg ut på det livet har å by på akkurat der og da. Elbil med god bagasjeplass er viktig for meg som trives best når jeg er forberedt. I bilen har jeg helst til enhver tid klatreutstyr, tau, skateboard, ski og ferdig pakket ryggsekk med soveposer og telt.

3 01
3 02
3 03
3 04

Reklamefilmen er blitt til gjennom en kombinasjon av naturbilder, studioshoot og isbjørn-CGI fra Gimpville. I en lett karikert verden ser vi hvordan Gamme bor i en high-tech «mancave» under isen hvor han både er den som styrer lyset, musikken og aurora/nordlyset. Når han skal ut på eventyr har han med seg isbjørnen Hugo som følgesvenn. Det er regissør Jens Haugen og filmfotograf Magnus Vanem som står bak det utradisjonelle universet.

– Gjennom unik plattformteknologi og mennesker, ønsker Electric Way å utfordre det etablerte, og skape fremtidens løsninger for våre kunder. Vi skal lansere merkevarer som tør å skille seg ut. Slik sett er den nye kampanjen «spot on» og Aleksander og Hugo er supre ambassadører for VOYAH FREE, sier Victoria Allers Wismer, VP Marketing i Electric Way.

– VOYAH FREE har siden lansering allerede fått fantastiske anmeldelser i norske medier, blant annet av TV 2, DN og Elbil24. Bilen er fullastet med top of the class teknologi og med rene linjer og et yacht inspirert design står den ut i el-SUV markedet. 0-100 på 4,4 sekunder og trekklast på 2 tonn med henger er heller ikke å forakte, sier Victoria Allers Wismer.

Kampanjen er synlig på nasjonal TV, på print og i digitale kanaler.

Andre involverte

B

Birk Groven

1st Ac

D

Didrik Bråthen

Colorist

T

Thor Erik Løkken

Gaffer