Popen og punken

Managementet og publishing-selskapet Selective Music har fått ny visuell identitet og nettside. Uttrykket er en moderne tolkning av tidlig nittitalls punk-estetikk fra den amerikanske vestkysten, signert Bleed.

Selective Music er management for artister som Bernhoft, Skinny Days og Torine. Selskapet er i vekst og så et behov for å utvikle en tydelig visuell identitet. Grunnlegger Mike Herbrik ønsket en merkevareuttrykk som kombinerer profesjonalitet med et tydelig preg av tidlig 90-talls punk, for å kommunisere selskapets sjel og skille seg ut fra konkurrentene. Bleed står bak selskapets nye visuelle identitet og nettside.

– When we started this process we knew a bit about what we wanted and a lot about what we did not want. By the end we know so much more about who we are and where we are going, thanks to the process initiated by Bleed to get to the essence of what Selective is as a company. And we got an amazing new visual identity that we are proud to incorporate in everything we do, sier Mike Herbrik som er Founder/Manager i Selective.

Selective 04
Selective 05
Selective 06

I arbeidet med den nye identiteten, dykket Bleed-teamet ned i estetikken og tropene som preget nord-amerikansk punk-kultur på begynnelsen av 1990-tallet. Særlig konsert- og band-plakater fra denne subkulturen, utgjør viktig inspirasjon i identiteten og uttakene av den.

– Vårt mål var å skape en visuell identitet for Selective Music som tydelig sier noe om hvem selskapet er og hva de står for, samtidig som identiteten skiller seg ut og oppleves relevant for Selectives målgrupper, altså unge artister, produsenter og låtskrivere, sier kreativ leder og partner i Bleed, Svein Haakon Lia.

Selective 08
Selective 09
Selective 10

Involverte byråer

90284 22fa4 original
Bleed
I

Ingunn Garthus

Senior prosjektleder

D

Daniel Bergsnes Nerheim

Designer

M

Matylda Awdziejczyk

Foto