Selective Music er management for artister som Bernhoft, Skinny Days og Torine. Selskapet er i vekst og så et behov for å utvikle en tydelig visuell identitet. Grunnlegger Mike Herbrik ønsket en merkevareuttrykk som kombinerer profesjonalitet med et tydelig preg av tidlig 90-talls punk, for å kommunisere selskapets sjel og skille seg ut fra konkurrentene. Bleed står bak selskapets nye visuelle identitet og nettside.
– When we started this process we knew a bit about what we wanted and a lot about what we did not want. By the end we know so much more about who we are and where we are going, thanks to the process initiated by Bleed to get to the essence of what Selective is as a company. And we got an amazing new visual identity that we are proud to incorporate in everything we do, sier Mike Herbrik som er Founder/Manager i Selective.
I arbeidet med den nye identiteten, dykket Bleed-teamet ned i estetikken og tropene som preget nord-amerikansk punk-kultur på begynnelsen av 1990-tallet. Særlig konsert- og band-plakater fra denne subkulturen, utgjør viktig inspirasjon i identiteten og uttakene av den.
– Vårt mål var å skape en visuell identitet for Selective Music som tydelig sier noe om hvem selskapet er og hva de står for, samtidig som identiteten skiller seg ut og oppleves relevant for Selectives målgrupper, altså unge artister, produsenter og låtskrivere, sier kreativ leder og partner i Bleed, Svein Haakon Lia.
Involverte byråer
Ingunn Garthus
Senior prosjektleder
Daniel Bergsnes Nerheim
Designer
Matylda Awdziejczyk
Foto