Push skal blidgjøre miserable briter med gaming-virkelighetsflukt
Esport-organisasjonen og livsstilsbrandet 00Nation har sammen med innholdsbyrået Push laget en kampanje for den nye gaming laptopen HP Omen Transcend 14. Den lanseres nå i Storbritannia som løsningen på miserable briters hverdagslige utfordringer.
Aktuelt byrå
00Nation
Storbritannia er blant landene i Europa der flest folk føler seg miserable for tiden. Målet med kampanjen for HP Omen Transcend 14 er å formidle at den kraftige gaming-laptopen gir en nødvendig avledning når livet suger, en mulighet til å «Escape the Misery».
– Visuelt og tematisk var det avgjørende å etablere en tydelig kontrast mellom den monotone og nedstemte hverdagen og øyeblikkene av forløsning gjennom flukten inn i den spennende spillverdenen. Gjennom nøye utvalgte visuelle elementer, fargepalett, og kameravinkler ble målet å forsterke følelsen av overgang fra elendighet til glede, og fra kjedsomhet til vill spillopplevelse, Kristian Kvam Hansen, Executive Producer i innholodsbyrået PUSH.
Med seg i filmen har de fått kjentfolk som blant andre Chelsea-spiller Fran Kirby, skuespilleren Sean Sagar og de populære youtuberne Chewkz og Bateson87.
– Det har vært veldig gøy å få regissere utenfor Norge og få tillit som «New talent» av byrå, produsent og alle involverte. Det er ekstra moro å jobbe på en reklamekampanje som tør å dykke ned i hverdagsdramatikken. Vi slenger ikke produktet rett i trynet på folk med et «kjøp dette nå», men får heller leke med «show, don’t tell», sier regissør Christian Søøgard.
Filmen ble produsert av PUSH i London i januar. Esport- og livsstilsbrandet 00Nation har vært reklamebyrå på jobben.
Involverte byråer
Marius Gamst Helgesen
Agency Producer
Aleksander Aurdal
Agency Producer
Elin Sætre Haukvik
Account Manager
Andre involverte
Iason Gennarakis
Sound mix
Didrik Bråthen
Grade