Push skal blidgjøre miserable briter med gaming-virkelighetsflukt

Esport-organisasjonen og livsstilsbrandet 00Nation har sammen med innholdsbyrået Push laget en kampanje for den nye gaming laptopen HP Omen Transcend 14. Den lanseres nå i Storbritannia som løsningen på miserable briters hverdagslige utfordringer.

HP Omen

Storbritannia er blant landene i Europa der flest folk føler seg miserable for tiden. Målet med kampanjen for HP Omen Transcend 14 er å formidle at den kraftige gaming-laptopen gir en nødvendig avledning når livet suger, en mulighet til å «Escape the Misery».

– Visuelt og tematisk var det avgjørende å etablere en tydelig kontrast mellom den monotone og nedstemte hverdagen og øyeblikkene av forløsning gjennom flukten inn i den spennende spillverdenen. Gjennom nøye utvalgte visuelle elementer, fargepalett, og kameravinkler ble målet å forsterke følelsen av overgang fra elendighet til glede, og fra kjedsomhet til vill spillopplevelse, Kristian Kvam Hansen, Executive Producer i innholodsbyrået PUSH.

Med seg i filmen har de fått kjentfolk som blant andre Chelsea-spiller Fran Kirby, skuespilleren Sean Sagar og de populære youtuberne Chewkz og Bateson87.

Se filmen her.

– Det har vært veldig gøy å få regissere utenfor Norge og få tillit som «New talent» av byrå, produsent og alle involverte. Det er ekstra moro å jobbe på en reklamekampanje som tør å dykke ned i hverdagsdramatikken. Vi slenger ikke produktet rett i trynet på folk med et «kjøp dette nå», men får heller leke med «show, don’t tell», sier regissør Christian Søøgard.

Filmen ble produsert av PUSH i London i januar. Esport- og livsstilsbrandet 00Nation har vært reklamebyrå på jobben.

Involverte byråer

00Nation
M

Marius Gamst Helgesen

Agency Producer

A

Aleksander Aurdal

Agency Producer

E

Elin Sætre Haukvik

Account Manager

Push creative agency logo
PUSH Filmproduksjon
K

Kristian Kvam Hansen

Executive Producer

A

Alex Holm

Klipp

Andre involverte

I

Iason Gennarakis

Sound mix

D

Didrik Bråthen

Grade