Q-meieriene med nytt konsept

Q-meieriene ruller ut sin nye kampanje basert på konseptet «Det finnes bedre måter å gjøre ting på».

15347 4e5fd original
15348 2e080 original

Familien Q er stadig på jakt etter nye løsninger som gjør hverdagen litt enklere for norske forbrukere. MK Bergen har laget konsept og filmer.

Tine er en stor aktør i meierimarkedet. Skal vi hevde oss i konkurransen må vi tenke annerledes og nytt for å vinne forbrukernes hjerter. Dette har vært bakgrunnen for vårt nye konsept og er temaet i filmene som blir å se i ukene som kommer, sier markedsdirektør Lise Godfrey i Q-meieriene.



Familien Q
. Filmene handler om familien Q som jobber for å finne bedre løsninger på enkle hverdagsutfordringer. Filmene «skrukork» og «målevindu» skal underbygge at Q er utfordreren som snur seg rundt og kommer med nye løsninger.



Norsksvensk produksjon
. MK Bergen har utarbeidet konseptet og filmideene. Det norske produksjonsselskapet Paradox, med regissør Gaute Hesthagen og produsent Beate Tangre har sammen med det svenske animasjonsbyrået Swiss International produsert filmene.

Teamet som har vært involvert:

MK: Prosjektleder Britt Hege Karlsen, tekstforfatter Jon Hjørnevik, AD Snorre Martinsen og konsulent Svein Roger Selle

Q-meieriene: Markedsdirektør Lise Godfrey, kategorisjef Kristine Skulstad og produktsjef Kristin Myhre.

Involverte byråer

39028 2217e original

MK Norway