Randi fikser regnskapet

Gründerfabrikken Askeladden & Co lanserer Randi, en ny tilnærming til regnskapstjenester. Bleed har bidratt med merkevarestrategi, navn og design.

Med satsninger som Dr.Dropin og Squeeze, har Askeladden & Co revolusjonert en rekke tradisjonelle tjenestenæringer. Nå rettes fokus mot regnskapsbransjen. Randi Regnskap er skreddersydd for små og mellomstore virksomheter, og tilbyr en enklere og mer forutsigbar tjeneste enn det som finnes i bransjen fra før.

– Hovedmålgruppen vår er de tusenvis av norske selskapene som verken har interesse, kompetanse eller forretningsmessig grunn til å gjøre regnskapet sitt selv. Da krever det en original og sterk avsenderidentitet, som må skille seg ut fra andre typisk kjedelige merkevarer innen finans og økonomi. Her føler vi at gjengen i Bleed har levert på alle elementer, og vi er veldig happy med sluttresultatet. Nå er det opp til Randi å levere på selve utførelsen av tjenestene og så langt lover det godt, sier Tim Nilo, ansvarlig for markedsføring i Askeladden & Co.

Randi Board
Randi Plakat
Randi Web
Randi Tote

Randi skal gjøre regnskaptjenester enkle og forutsigbare, samtidig som man byr på den kompetansen og oppfølgingen bedrifter trenger for å slippe å tenke på regnskapet i hverdagen. Målet er å finne den optimale balansen mellom effektiviteten fra digitale selvbetjeningsløsninger og tryggheten fra tradisjonelle regnskapbyråer.

Det visuelle konseptet er basert på manges første møte med bedriftsøkonomi og matematikk: Kulerammen. Basert på denne har Bleed utviklet et enkelt og tydelig designsystem som sikrer at Randis unike tilnærming gjenspeiles konsekvent på tvers av kanaler og kontaktpunkter. Typografi, fargepalett og bildestil bryter tydelig med bransjens tradisjonelle språk, samtidig som alle merkevarebudskap fokuserer på den konkrete verdien Randi tilbyr sine kunder.

– Randi Regnskap leverer en tydelig og appellerende tjeneste som vi vet mange små og mellomstore bedrifter ønsker. Målet med prosessen var å skape en merkevarestrategi, et navn og en visuell identitet som tydelig bidrar inn både kommunikasjonen og selve kundeopplevelsen, sier partner og kreativ leder i Bleed, Svein Haakon Lia.