Reklamepause i reklamepausen

Med kampanjen «Reklamepause i reklamepausen» kaprer TV 2 utvalgte reklamefilmer for å hylle annonsørene i koronakrisen, og først ut er Rema 1000.

– Det at annonsørene er til stede på TV 2, gir positive ringvirkninger for både folk og virksomheter. Det har vært mange som har «takket» de siste ukene, og dette er vår hyllest, til alle som utgjør mangfoldet i Medie-Norge. Gjennom det bidrar til de til å støtte norsk innhold og journalistikk, sier Bjørn Gunnar Rosvoll, salgs- og markedsdirektør i TV 2.  Han gikk selv ut sammen med Schibsted i en stor kronikk på Kampanje der han oppfordret annonsører til å prioritere norske reklamekanaler til fordel for de store, globale teknologi-selskapene.

Kampanjen er utviklet, produsert og regissert av Heisholt Inc., som har samarbeidet med Racecar, Ekko Agency og Den Røde Gorilla.

– En fantastisk bukett med folk

Selve kampanjen som nå skal kjøres i egne kanaler og flater er utviklet, produsert og regissert av Heisholt Inc., i tett samarbeid med flere andre aktører. Racecar har gjort animasjonsarbeidet, Ekko Agency har stått for musikk og lydlegging, mens voicen er spilt inn hos Den Røde Gorilla og for den observante er det stemmen til Linn Skåber som bryter av filmen.

– Det er en fantastisk bukett med folk og firmaer som skal til for å lage annonsørenes reklamefilmer, og sentralt i denne kampanjen er selvsagt å vise hvordan – og forhåpentligvis inspirere til – hvordan vi kan skape nye uttrykk i en tid der ingenting har vært normalt og vi alle må snu oss og tenke annerledes, sier Erik Heisholt, kreativ Leder i Heisholt Inc.

TV2 Takk Rema v17 Master 00500
I de kommende ukene kommer flere reklamefilmer til å bli «kapret» på TV 2, med Rema 1000 som starter takke-kampanjen.

Tar sin egen medisin

I de kommende ukene kommer flere reklamefilmer til å bli «kapret» på TV 2, med Rema 1000 som starter takke-kampanjen.

– Det strategiske og kreative grepet ved at vi i TV 2 «tar vår egen medisin» og bryter av reklamefilmene, nettopp for å hylle disse, føltes friskt og innovativt da vi ble presentert for tanken. Spesielt fordi vi ønsket å skape et uttrykk fullt av overskudd, kreativitet og glede, når vi først ønsket å takke. Det at vi også gjennom produksjonen av vår egen kampanje får demonstrert nettopp hvordan mange aktører jobber tett og bra sammen for å skape fine uttrykk for annonsørene, er svært viktig, sier Rosvoll.