REMA 1000s dagligvarer får ny design

Tusenvis av REMA 1000-varer får et designløft i løpet av de neste månedene. Lavpriskjeden har samarbeidet med det skandinaviske brandingbyrået Everland om en revitalisering av kjedens egen produktserie og kundeopplevelse.

REMA 1000 NO everland brand 1

REMA 1000 har siden 1979 forsynt hele Norge med dagligvarer av god kvalitet til lav pris. Gjennom den nye produktserien R skal REMA 1000 sikre gode kjøp for kundene sine på tvers av alle kategorier. Den nye designen skal tydeliggjøre REMA 1000s ambisjoner, gjøre kommunikasjonen tydeligere og produktene mer attraktive. Designen skal skape en trygghet om at dette er gode valg, og en bekreftelse på at «det enkle er ofte det beste».

REMA 1000 NO everland brand 2
REMA 1000 NO everland brand 3
REMA 1000 NO everland brand 4
REMA 1000 NO everland brand 5
REMA 1000 NO everland brand 7
REMA 1000 NO everland brand 8
REMA 1000 NO everland brand 9
REMA 1000 NO everland brand 10
REMA 1000 NO everland brand 11

– REMA 1000 jobber hele tiden for å heve listen for markedet. Med den nye serien med egne produkter endrer REMA 1000 forståelsen av en lavpriskjede, og forener kvalitet, pris og ansvarlighet til alles beste. Med en slik innflytelse i markedet kommer også et ansvar for å forvalte merkene sine, og det arbeidet vil utvilsomt prege kundeopplevelsen på en positiv måte, sier Christian Halsted, Executive Strategic Director & Founding Partner i EVERLAND.

REMA 1000 NO everland brand 12
REMA 1000 NO everland brand 13
REMA 1000 NO everland brand 14
REMA 1000 NO everland brand 15
REMA 1000 NO everland brand 16
REMA 1000 NO everland brand 17
REMA 1000 NO everland brand 18
REMA 1000 NO everland brand 19
REMA 1000 NO everland brand 21
REMA 1000 NO everland brand 20

Et friskt pust i hylla

R er blitt et friskt pust i hylla, både i butikken og i hjemmet. Designen er tydelig og gjenkjennelig, gir god tilhørighet til merkevaren REMA 1000 og manifesterer og bekrefter deres posisjon i markedet på en moderne og attraktiv måte. Samtidig er designsystemet svært fleksibelt og gir rom for varierte og inspirerende uttrykk, tilpasset samtlige kategorier.

REMA 1000 NO everland brand 22
REMA 1000 NO everland brand 23
REMA 1000 NO everland brand 24
REMA 1000 NO everland brand 25
REMA 1000 NO everland brand 26
REMA 1000 NO everland brand 31
REMA 1000 NO everland brand 33

R representerer det folkelige og moderne. Designen er real og ujålete, enkel og tydelig, med glimt i øyet. Klare farger, vennlig typografi og inspirerende bilder og illustrasjoner utgjør byggesteinene i den nye emballasjedesignen.

Designsystemet hjelper forbrukeren med å navigere på tvers av kategorier og finne det riktige produktet, i tillegg til at det danner grunnlaget for hele varemerkeopplevelsen og kommuniserer REMA 1000s grunntanke om å forene kvalitet, pris og ansvarlighet.

– Everlands ferdigheter og ydmykhet setter dem i stand til å skape en forbindelse mellom verdiene våre og forbrukernes behov. Vi er svært fornøyde med samarbeidet, og vi er stolte av resultatet, som befester vår posisjon som Norges ledende lavpriskjede, sier Hilde H. Jentoft, Leader of Design and Private Brands i REMA 1000.

Involverte byråer

Everland