Ruter minner om å kjøpe billett
Alle vet at det er lett å glemme ting, men få vet det like godt som de som jobber i kollektivtrafikken.
Ruter er ute med ny kampanje sammen med Anorak.



De aller fleste som ikke har billett på trikk, buss, båt eller T-bane opplyser til kontrolløren at de har glemt det. Spesielt etter pandemien når reiserutiner har endret seg og folk har tatt steget ut i den normale hverdagen er det mange som ikke husker å betale. Det har Ruter full forståelse for, faktisk større forståelse enn de fleste.
Hvert år glemmes nemlig de utroligste ting igjen i kollektivtrafikken – og hvis folk ikke har husket gullfisken sin, protesen eller barnet sitt når de er ferdigreist er det ikke så rart at de har glemt å kjøpe billett. Etter et dypdykk inn i arkivet med glemte gjenstander, har derfor Ruter og Anorak hentet frem og dokumentert uforglemmelige gjenstander, som faktisk er glemt, og gir reisende en vennlig påminnelse om å kjøpe billett.
– I en hektisk hverdag er det forståelig at det er lett å glemme både større og mindre ting. Derfor ønsker vi å hjelpe kundene våre med å huske på å kjøpe billett. Måten Anorak har løst dette på, med en humoristisk vri for at det skal legges merke til, liker vi veldig godt. Vi håper også at kundene setter pris på kampanjen, sier Miriam Brockstedt Berg og Eli Hjoberg i Ruter.
Involverte byråer

Ellen Sørnes Hilleren
Prosjektleder
Nökkvi Thorsteinsson
Motion
Carl Kleiner
Foto
Evelina Kleiner
Stylist
Marie Linins
Produsent
Andre involverte
Miriam Brockstedt Berg
Ansvarlig markedskommunikasjon hos Ruter
Eli Hjoberg
Ansvarlig markedskommunikasjon hos Ruter