Sabla lokalkjent
Stavanger Aftenblad kjørte nylig en kampanje basert på lokale uttrykk i Stavanger- og Sandnes-regionen. Oktan Stavanger står bak.
Aktuelt byrå
Apriil procontra
Kampanjen er utviklet av Oktan Stavanger og spiller på konseptet «Vi ser det som det er». Korte men viktige nyhetssaker koblet til et tydelig og kjent Stavangeruttrykk som umiddelbart kan assosieres med saken.
Av 250 boards i regionen hadde de fleste egne små historier. Mange hadde en fortelling som var skreddersydd i forhold til åstedet. Videre ble helsidesannonser trykket med ferske nyhetssaker koblet til et lokalt, passende ur-uttrykk.
De «urlokale» uttrykkene ble meget synlige i Stavanger-regionen, på boards, i annonser, som DM og på Spotify og TV. Resultatet ble en haug med Facebook-likes og sterkt økt salg av årsabonnement i januar.
Kampanjen vår fikk stor oppmerksomhet i sosiale medier, i NRK og på Spotify. 200 T-skjorter ble revet bort i FB-konkurranse. Lærere har brukt den i norsktimene. En forlover brukte annonsene i bryllup. Og noen sinte gamle damer, forteller AD Tormod Aasland fra Oktan Stavanger.
Involverte byråer
Apriil procontra