Sabla lokalkjent

Stavanger Aftenblad kjørte nylig en kampanje basert på lokale uttrykk i Stavanger- og Sandnes-regionen. Oktan Stavanger står bak.

16742 1dd75 original
16743 62861 original
16744 6e55d original
16745 4ac27 original
16746 57d17 original
16747 b9b32 original
16748 f4325 original
16749 76325 original
16750 647c2 original
16751 c3d03 original

Kampanjen er utviklet av Oktan Stavanger og spiller på konseptet «Vi ser det som det er». Korte men viktige nyhetssaker koblet til et tydelig og kjent Stavangeruttrykk som umiddelbart kan assosieres med saken.

Av 250 boards i regionen hadde de fleste egne små historier. Mange hadde en fortelling som var skreddersydd i forhold til åstedet. Videre ble helsidesannonser trykket med ferske nyhetssaker koblet til et lokalt, passende ur-uttrykk.

De «urlokale» uttrykkene ble meget synlige i Stavanger-regionen, på boards, i annonser, som DM og på Spotify og TV. Resultatet ble en haug med Facebook-likes og sterkt økt salg av årsabonnement i januar.

Kampanjen vår fikk stor oppmerksomhet i sosiale medier, i NRK og på Spotify. 200 T-skjorter ble revet bort i FB-konkurranse. Lærere har brukt den i norsktimene. En forlover brukte annonsene i bryllup. Og noen sinte gamle damer, forteller AD Tormod Aasland fra Oktan Stavanger.

Involverte byråer

Apriil profilbilde 1

Apriil procontra