Samler bilabonnementer på ett sted
Honk er FINNs nye satsing innen mobilitet. En markedsplattform som skal hjelpe folk i hele Norden med å navigere mellom ulike tilbydere av bilabonnement-tjenester. Bleed står bak navn, visuell identitet, illustrasjoner og webdesign.
Aktuelt byrå

Bleed

Vi lever i en tid hvor folks mobilitetsvaner er i endring. Behovet for å disponere egen bil varierer i ulike livsfaser, og bilabonnement har blitt stadig mer populært. Nå lanserer FINN den nordiske storsatsingen Honk, som skal gjøre det enklere å velge riktig type abonnement.
– De siste månedene har vi jobbet tett sammen med Bleed om å lage en merkevare som skal få stå på egne ben i Norden. Med Honk har vi fått til en personlighet som vi håper og tror at vil bli både lagt merke til og likt. Bleed har med all sin erfaring og kompetanse vist seg å være en partner som har klart å omsette all vår innsikt og strategi til en ny merkevare som vi gleder oss til å ta ut i Norden, sier Hanne Lill Johnsen, markedsjef i FINN.

Å velge riktig abonnementsløsning er ikke alltid like enkelt, og målet med Honk er å tilgjengeliggjøre de ulike tilbyderne på én og samme plattform for hele Norden.
– Med identiteten har vi forsøkt å fange både friheten og lekenheten som et bilabonnement representerer. Siden situasjonene der man trenger bil kan være så ulike, var utgangspunktet å utvikle et grafisk system hvor de visuelle elementene var varierte i all sin lekenhet. Det inkluderer blant annet et rikt sett med illustrasjoner som gir en levende følelse til identiten, sier designer i Bleed, Lucie Moriceau.


Bleed har de siste årene gjort flere prosjekter innenfor mobilitet, og arbeidet for FINN med Honk er ytterligere et prosjekt hvor Bleed har vært med og skape hele merkevaren og kundeopplevelsen; inklusive strategi, navn, visuell identitet og nettside.
– Endringene i hvordan vi forholder oss til mobilitet er rett og slett en stor samfunnstransformasjon, og et bakteppe som har gjort dette prosjektet ekstra spennende. Det har vært både gøy og lærerikt å få utvikle Honk sammen med de flinke menneskene i FINN, sier daglig leder i Bleed, Christoffer Nøkleby.

Involverte byråer

Madeleine Skjelland Eriksen
Seniordesigner
Lucie Moriceau
Designer
Ingunn Garthus
Prosjektleder