





















– Vi er veldig fornøyd med kampanjen som skapte et stort engasjement og traff godt lokalt i Bergen, sier markedssjef Marianne Orderud i SAS. SAS kjørte 18 annonser i avisen Bergens Tidende hvor man ønsket å formidle til at selskapet har 18 avganger til Oslo. Lokalpatriotisme Det har gjennom alltid vært rivalisering mellom Oslo og Bergen. Det hadde reklamebyrået LOS&CO som innsikt da man utformet denne SAS-kampanjen.
– Da vi begynte å jobbe idé på kampanjen, ble samtlige av byråets fire bergensere kalt inn til brainstorming. Og i idéprosessen ble det tidlig klart at det ville være klokt å stryke bergenserne medhårs, sier AD i Los&CO, Jan Cato Tangen.
Det kan for øvrig se ut til at annonsene har virket slik de skulle, for i morgentimene torsdag ble det meldt om uvanlig stor tetthet av humrende BT-lesere i Bergen.
– Det er klart at det gjorde litt vondt for to Oslo-fyrer fra henholdsvis Teisen og Lindeberg å skrive disse tekstene, men hva gjør man ikke for å please kunden, sier tekstforfatter Hans Christian Grønn.