Se mye, betal lite
Et nytt kreativt konsept som skal forsterke Brillelands posisjon som Norges ledende merkevare innenfor lavprisoptikk.
Aktuelt byrå
Publicis Kitchen
Konseptet kommuniserer verdien av å få seg briller som koster lang mindre enn man tror. Uten godt syn kan man nemlig gå glipp av mye her i verden. I den første filmen møter vi en fyr som bor i det han trodde var en ettromslelighet.
– Vi har vært på jakt etter et konsept som både er folkelig og spesielt tydelig på våre lave priser. Samtidig har det vært viktig for oss at konseptet kan brukes over tid og at det er konsept som lett kan tilpasses enkle trafikkskapende promotions. Vi har brukt lang tid på prosessen og har også testet ulike retninger underveis. Nå er det bare å håpe at vi får se resultatene også på kasseapparatet, sier markedsdirektør i Brilleland Kathrine Ayling.
Byråsjef Haakon Dahl synes det er spennende å jobbe med detaljhandelen generelt og Brilleland spesielt.
– Det er knallhard konkurranse aktørene i mellom og reklamen kan skape en betydelig forskjell. Vi får se de umiddelbare resultatene av hva vi lager så og si dagen etter. Det er noe vi liker, og det er noe som motiverer oss, sier Dahl.
Teamet hos Kitchen:
Kreatører: Torkel Bjørnstad Sveen og Espen Lie Andersen
AD assistent: Christian Lauritzen
Konsulent: Haakon Dahl
Prosjektleder: Nina Motzfeldt
Byråproducer: Caroline Werring Otnes
Produksjonsselskap: Motion Blur med regissør Henrik Sander
Produsent: Espen Horn
Produksjonsleder: Cathrine Klem
Ansvarlig hos kunde: Markedsdirektør Kathrine Ayling og markedssjef Anita Hartvigsen
Involverte byråer
Publicis Kitchen