Skal få folk til å oppsøke kunst i naturen

Uansett hvor i Norge du ferierer i sommer, har du mulighet til å komme tett på kjente kunstverk. Nasjonalmuseets sommerkampanje inspirerer folk til å oppleve kunsten – der de er. Og det starter selvsagt i sosiale medier.

Nasjonalmuseet lanserte i mars Samlingen på nasjonalmuseet.no. Her kan du søke blant 44.000 kunstverk og objekter fra Nasjonalmuseets samling. Du kan utforske dine favoritter og lage dine egne samlinger.

– Sommerkampanjen fremhever verk fra forskjellige steder i Norge, og viser disse som turmål i seg selv. Vi spiller på folks utfartstrang samtidig som vi oppfordrer til å besøke den digitale kunstsamlingen, sier markedsdirektør Tord Krogtoft, ved Nasjonalmuseet.

I løpet av sommeren vil Nasjonalmuseet inspirere på både Instagram og Facebook. Med filmer, quizer, konkurranser, fun facts og artikler er målet å engasjere og informere.

Tettere på kunsten

Ahead-byrået Elg lager innholdet til de sosiale kanalene, og produserer fem filmer som blir delt i løpet av sommeren. Teamet fra det unge byrået består av innholdsprodusenter, SoMe- eksperter, performance-spesialister og innholdsrådgivere. Elgene har også stått for hele filmproduksjonen.

– Vi i Elg synes det er superstas å få jobbe med landets viktigste institusjon for kunstformidling. Å skape innhold som forhåpentligvis vil få folk flest til å komme tettere på kunsten, og til å oppleve naturen på en ny måte, er utrolig gøy. Vi er takknemlige for å få samarbeide med Nasjonalmuseet, og gleder oss til fortsettelsen, sier byråleder Siri Platou i Elg.

Reis i Nasjonalmuseets samling!

Om Elg

Elg er det nyeste tilskuddet til byrånettverket Ahead Group. Selskapet ble opprettet 1. oktober 2018 og har kunder som Obs Bygg, Lederne, Se og Hør, Aller Live, Dr.Oetker, Ostecompaniet, Brannvernforeningen og Viking Redningstjeneste på kundelisten.

Involverte byråer

Elg logo 2021 01
Elg
S

Siri Platou

Kundeansvarlig

L

Lise T. Vangerud

Innholdsrådgiver

A

Andrea Brygard

SoMe-redaktør

S

Signe Marie Sørensen

Innholdsprodusent

H

Hanne Hafr

Regi og klipp

Hyper logo KF
Hyper Performance
S

Silje Kristine Andersen

Performance-rådgiver

Andre involverte

K

Knut Joner

Filmfotograf