Sprø snackslansering!

Når KiMs og Nidar lanserer sin sprøeste snacks noensinne, var det viktig å utvikle et design som får frem at dette er snacks som er så lett, sprø og luftig at den nærmest svever!

Crunchos1
Air Crunch3
Air Crunch2

– Å få være med å konseptualisere nye snacksprodukter er jo en drøm for enhver designer, sier Marit Svegaarden, kreativ leder i Design House. Hun fortsetter: – I arbeidet med KiMs Air Crunch og Nidar Crunchos har vi lagt vekt på å utvikle et fristende design som får frem at dette er en lettere, luftigere og sprøere snacks i flere lag som gir en helt unik smaksopplevelse.

KiMs Air Crunch er sprø, salt og luftig snacks som smelter på tungen, mens Crunchos er samme smakfulle snacks dekket med Nidar Melkesjokolade ­– det deiligste fra to verdener.

– Samarbeidet med Design House har vært kjempebra, og vi er veldig fornøyde med designet som er utviklet. De nye produktene har en tydelig KiMs og Nidar identitet, står godt ut i hylla og oser smak, sier Kaja Mathiesen og Marie Kristin Mauseth, brand managers i Orkla Confectionery & Snacks.

Involverte byråer

Design House
M

Marit Svegaarden

Seniordesigner / kreativ leder

T

Thea B. Mikkelsgård

Rådgiver / prosjektleder

T

Tine Schiøtt

Produksjonsleder / seniordesigner