Steen & Strøm hyller Norges mest originale stilikoner

Det tradisjonsrike varehuset vil fremheve originalitet og særpreg i ny kampanje laget i samarbeid med fotograf Morten Borgestad.

SS 1
SS 2
SS 3

For Steen & Strøms vår/sommer 2023 ønsket Kaia Kongsli, markedssjef for Steen & Strøm, å fremheve originalitet og særpreg. Hun søkte over hele Norge for å finne landets mest stilfulle mennesker – for hvem er egentlig den norske Dapper Dan eller Iris Apfel? Oppgaven var ikke enkel, så hun valgte heller å samarbeide med fotograf Morten Borgestad og stylist Alva Brosten for å skape tre unike karakterer. Resultatet er kampanjen «The Originals» som lanseres denne uken.

Samarbeidet med verdens eldste luksusvarehus blir Borgestads første norske motekampanje, etter å ha jobbet for mange kjente norske merkevarer. Alle bilder i kampanjen er tatt i hjemme-omgivelser. Det var viktig for teamet at folk skulle føle at de ble invitert inn i figurenes egne universer.

Den første er Anne Stine, en sofistikert kvinne i slutten av 40-årene / starten av 50-årene. Hun representerer en gruppe som ofte blir oversett i moteverdenen. Målet var å vise henne bekymringsløs og glamorøs, men likevel med en Skandinavisk vri. Bildene hennes er tatt i en Skandinavisk mid-century setting, ikledd Valentino fra topp til tå. Måten hun løfter katten på, er for å vise styrke og ubekymrethet

Andre karakter er Mina Valentina, en sterk og uavhengig jente i midten av tjueårene som ønsker sin egen tolkning av 80-talls power dressing.

– Vi ønsket at hun skulle være eksentrisk, men også seriøs. Det er derfor hun er avbildet i en dress med en vri og kjæledyrfuglen sin på hodet, sier Kaia Kongsli.

– Det interessante utseendet gjør at man blir nysgjerrig og ønsker å bli kjent med henne.

Siste karakter er Singh, en fargerik mann inspirert av 1950-tallet fotografert sammen med en hund. Hjemmet hans er eksentrisk, overdådig og litt overveldende – akkurat som det skulle være. Singh er ikledd plagg som ofte forbindes med yngre stilikoner som Harry Styles og Timothee Chalamet. Derfor valgte de en dyp v-hals cardigan fra Celine, noe som får ham til å se komfortabel, elegant og troverdig ut.

Målet med kampanjen er å skape samtaler og inspirere nordmenn til å utforske sin egen unike stil. «The Originals» lanseres 3. mai på digitale plattformer, trykk og video. Målet er at kampanjen skal fange oppmerksomhet og skape et øyeblikk som folk vil snakke om.

Involverte byråer

Steen & Strøm

Tinagent logo
Tinagent Produksjon
M

Morten Borgestad

Fotograf

A

Alva Brosten

Stylist

S

Sissel Fylling

Hår og makeup

M

Marius Aaserud

Video

Andre involverte

K

Kaia Kongsli

Idé / markedssjef Steen & Strøm