Storefri i SMFB

Tidligere denne uken ble det offentlig kjent at podkast duoen Herman Flesvig og Mikkel Niva flytter fra NRK til den Schibsted-eide plattformen PodMe. Det er SMFB som har bidratt i utviklingen med navn, visuell identitet og kommunikasjon.

MH bildet 01
MH bildet 02
MH bildet 03 2

Når Norges mest populære podkast-programledere er å høre på PodMe, med nytt navn, ny profil og kommunikasjon, er det SMFB-designer Daniel Blaker med team som står bak.

– Det var en utrolig morsom reise å prøve å samle disse to gutta, ler Daniel Blaker. – Vi ønsket å bygge et univers der gutta selv er like stor del av det kreative konseptet. Dette resulterte i en løsning der alle får et lite innsyn i Herman og Mikkel sin verden, via skriblerier og kreativ nonsens. For, de som vet – de vet.

– Vi er veldig fornøyde med samarbeidet med SMFB og hjelpen vi har fått med å gi Mikkel og Hermans nye podkast en fresh ny profil, forteller country manager og redaktør i PodMe, Kristin Ward Heimdal.

– Det har vært en utrolig inspirerende og energifull reise. Samarbeidet med temaet i PodMe har vært helt supert. Helt klart en annerledes kunde/byrå-prosess dette, avslutter Blaker.

SMFB har fra tidligere også gjort rebranding av podkasten til Steinar Sagen, Tore Sagen og Bjarte Tjøstheim; Papaya, også på PodMe.

Andre involverte

H

Helene Bjarre Solbakken

Marketing manager i PodMe

K

Kristin Ward Heimdal

Country manager i PodMe

N

Nikolai Handeland Ovenberg

Markedssjef i PodMe