Det lille meieriet har lansert Norges største melkekartong. Krigen i mediene er allerede i gang, og i disse dager kjøres reklamekampanjen, også denne laget av MK Bergen.
Q-Meieriene har 15 prosents markedsandel innen melk. Nå lanserer vi Norges største melkekartong - nå kan vi faktisk si at vi er størst, på en måte, sier markedsdirektør Lise Godfrey i Q-Meieriene
Stor kampanje med små midler. Selv om ikke markedsmidlene er de største så gjennomfører nå Q-Meieriene en kampanje på mange flater. Kampanjen blir å finne på web, boards, bygninger og i media. Store bygninger blir dekorert med den store kartongen, mens boardsene som ble valgt var for små for den store kartongen og måtte utvides. Sammen med Media Norge og de 5 store har MK Bergen laget en webløsning. Store Takover-løsninger sikrer at de som leser disse webavisene garantert får med seg budskapet.
Q-Meieriene fikk Nilsens Merkestyrkepris i forrige måned fordi selskapet tenker nytt og innovativt. Dette har vi gjort også i denne kampanjen, sier Svein Roger Selle, administrerende direktør i MK Bergen Reklamebyrå.
David vs Goliat. Tine har siden mars 2010 og frem til mars i 2011 brukt 76,2 millioner kroner brutto i markedsføring av Tine melk i det norske markedet. (Kilde: MediaEdge). Q-meieriene brukte i samme periode 2,1 millioner.
Vi innrømmer at det er lett å drukne i markedskampanjene fra Tine. Klart vi bare kan drømme om de enorme markedsbudsjettene, men vi nekter å la oss knekke av monopolisten. Vårt svar er å tenke nytt og smartere, det vet vi forbrukerne setter pris på, sier Godfrey.
Teamet som har vært involvert:
Hos MK Bergen:
Prosjektleder: Meghan Beaton
Kreatører: Jon Hjørnevik, Ole Færøvik, Thomas Bråten og Snorre Martinsen
Konsulent: Svein Roger Selle
Hos Q-meieriene: Markedsdirektør Lise Godfrey og markedssjef Kristine Skulstad
Involverte byråer
MK Norway