The&Partnership bistår Stockholms hjemløse

Sammen med sine svenske kolleger har The&Partnership inngått samarbeid med Situation Sthlm.

Bilde

Situation Sthlm er et magasin som selges av hjemløse, ikke ulikt vårt eget =OSLO, med et opplag på 16 000 hver måned. Første kampanje var ute før jul, og nå følger byrået opp med et nyutviklet SoMe-konsept.

– Mange hjemløse jobber hardt for å få orden på tilværelsen, og for mange er salg av magasin den eneste jobben de kan få. En jobb som bare blir tøffere, ikke minst i en tid hvor færre beveger seg ute og kontanter er sjelden vare, sier Geir Florhaug, kreativ leder i T&P sitt Oslokontor. – Men hovedutfordringen deres er at de ikke blir sett. Da handler det ikke bare om salg, et smil og et «hei» kan ofte bety vel så mye. Med dette konseptet forsøker vi å gjøre det litt vanskeligere å bare gå rett forbi, ved å bli litt bedre kjent med menneskene.

Konseptet blåser liv i den kjente vignetten «5 på gaten», og spør de som kjenner gaten aller best. – Vi gjør ingen casting, vi snakker med de som er innom for å hente seg en bunke magasiner. Temaene varierer, og det samme gjør svarene. Forhåpentligvis er dette med på å bryte ned noen barrierer, og bringe oss tettere på. Det kan jo trenges i disse tider, avslutter Florhaug.

– Etter en tid med nedgang i salget har det vært forfriskende å få i gang dette samarbeidet med The&Partnership, sier Pia Stolt, administrerende direktør hos Situation Sthlm. – Dette er den andre kampanjen vi kjører, og flere er i produksjon.

The&Partnership er Europas raskest voksende uavhengige reklamenettverk, med sitt eget integrerte mediebyrå m/Six. I Norge sitter byrået sammen med GroupM og mediebyråene Mediacom, Wavemaker og Mindshare.

Involverte byråer

The Partnership logo
The&Partnership
O

Oda Lisberg

Klipp

A

Aleksander Naug

Motion graphics

T

Timo Orre

Creative Director

J

Jessica Stiller

Prosjektleder

Involverte

P

Pia Stolt

Ansvarlig hos kunde