Med kjedelige plikter, og halvveis planer i regnværet ønsker Ticketmaster at folk heller skal finne på noe gøy i sommer – enten det er festival eller Bootyswing Burlesque. Whatever floats your boat.
– Ticketmaster kom til oss med en utfordring der de ønsket hjelp til å gjøre nettsiden til en destinasjon der folk starter sin søken etter noe å finne på – i helgen, i sommer, eller når som helst. De ønsket et konsept som kunne tas ut internasjonalt og leve over tid, noe som vi har levert på. Det er alltid gøy med kunder som er med på å utfordre kategorispråket, og gjøre noe som vekker oppmerksomhet, sier rådgiver i JCP PRAD, Aleksander Steinsvik.
– De fleste av oss har helt normale, men til dels «kjedelige» planer. Dette ville vi belyse og tulle litt med. For det er ingenting galt med å kjøpe nytt halsbånd til katten, male soverommet, rense dusjsluket, eller plukke brunsnegler i hagen, men det er vel strengt tatt ikke det morsomste man gjør på fritiden. Da er det bedre å sjekke ut hva som skjer på Ticketmaster, sier kreatørene Isabelle Eken, Kamilla Wold, Angelica Askvik og Helge Svendsen.
Rulles ut i flere land
– Kampanjen skal rulles ut i Norge, Sverige og Finland, og tar tak i litt særegne ting og planer som man gjerne har i de ulike landene – gjort med et glimt i øyet og med de sjarmerende aksentene vi har i Norden. Vi er veldig fornøyde med filmene og naturlig nok spente på mottakelsen, sier Malene Andersen, Brand & Campaign Expert Lead.
Involverte byråer
Julie Kjær
Prosjektleder
Alexander Herlev
Filmfotograf
Involverte
Fredrik Fossum Hallerud
B-foto
Amund Meier
Klipp