
Skipet seiler mellom Kristiansand og Eemeshaven i Nederland. De tilbyr blant annet todagers minicruise inkludert shuttle-buss tur-retur Eemshaven til storbyen Groningen. Mange vil også benytte seg av cruisetilbudet for å få en avslappende og luksuriøs start (og avslutning) på bilferien i Europa.
Med det kreative konseptet «Tid for cruise» får Holland Norway Lines et unikt og treffende slagord, samtidig som det også kan være essensen i et verdibyggende eller salgsutløsende budskap. «Tid for høstferie? Tid for cruise!», «Tid for julebord? Tid for cruise!», «Tid for å gi kona litt ekstra oppmerksomhet? Tid for cruise», osv., osv.
I lanseringskampanjen valgte vi å fokusere på minicruise i helgene. Rett og slett for å gi folk en påminner om hvor fort rutiner spiser opp de få helgene man har til rådighet. Det er en tid for alt, som for eksempel den berømte fredags-tacoen. Men av 52 fredagstacoer i løpet av et år, skaaaaaader det jo ikke å bryte rutinen litt. Med andre ord, det er «tid for cruise».
«Taco»
«Bingo»
Hale 1
Hale 2
Hale 3
Dette konseptet tåler tidens tann og gir oss muligheten til å skape nytt og spennende innhold for Holland Norway Lines.
For å få maks ut av budsjettet ble manuset skrevet og lest inn slik at det sto like sterkt som rene radiospotter, men også som fortellerstemme for reklamefilmene. Olli Wermskogs folkelige satirestemme var med i tankene allerede da manus ble skrevet. Han passer perfekt for konseptet og som en signaturstemme for Holland Norway Lines.
Spottene ble kjørt P4 og Radio Metro. Hovedspottene fikk en påfølgende mini-spot i samme bolk for å skape ekstra oppmerksomhet. Filmene ble tatt ut i digitale kanaler.
Involverte byråer

Jostein Syvertsen
Rådgiver og prosjektleder
Philip W. Da Silva
Regissør
Nils Bremdal-Vinell
Filmfotograf
Viktoria Jern
Produsent

Jesper Eriksen Sundnes
Regi
Karine Klundby
Produsent
Håkon Nybø
Lyddesigner
Andre involverte
Jon Bergmann
Ansvarlig fra kunde