TV 2 fortsetter «Strøm deg bort»-suksessen

Denne uken ble det sluppet nye reklamefilmer for TV 2 Sumo, hvor folk fortsatt oppfordres til å glemme alt annet enn det de ser på skjermen.

Flere filmer følger under saken.

For en knapp måned siden kunne TV 2 Sumo markere over 400.000 kunder, og veksten fortsetter gjennom årets nest siste måned. I tillegg har TV 2 lansert en rekke nye produkter i strømmetjenesten, med spesielt fokus på tilpassede sportspakker for å gjøre mediehusets brede tilbud av rettigheter best mulig tilgjengelig.

Da årets kundeundersøkelse fra EPSI Rating Norway ble presentert, var TV 2 Sumo den eneste tjenesten med fremgang.

– Dette viser at TV 2 Sumo er i ferd med å bli en tjeneste nordmenn ikke kan klare seg uten i hverdagen. Hele TV 2s drivkraft og motivasjon for å lykkes, kombinert med alt det gode innholdet fra nyheter, sport og underholdning er grunnen til at vi vokser, sier TV 2 Sumo-sjef Christian Birkeland.

I samarbeid med reklamebyrået Anorak fortsetter TV 2 Sumo suksessen med «Strøm deg bort». Filmene er produsert av Bacon med Øyvind Holtmon på regi. Målet er at enda flere nordmenn gjennom 2019 vil strømme seg bort, og at vekstkurven fortsetter som i år.

De etter hvert ganske velkjente filmene viser på ulikt vis hva som kan være konsekvensene av å bli så underholdt at omgivelsene bare glir forbi.

– Nå har vi sluppet en julefilm og på nyåret kommer tre nye filmer i samme konsept. Det er gøy å gjøre en alternativ vri på julefilmene vi ser hvert år. Dette skal være korte og morsomme filmer, sier Birkeland.

Andre involverte