TV 2 klar med neste «kapring»

Med kampanjen «Reklamepause i reklamepausen» kaprer TV 2 utvalgte reklamefilmer for å hylle annonsørene i koronakrisen. Denne gangen er turen kommet til Mills.

TV 2s grep om å bryte inn i egne annonsørenes reklamefilmer, for å takke dem for støtten og bidraget i koronoatiden, fikk mye oppmerksomhet da det ble lansert forrige uke. Nå er neste «kapring» klar, og denne gangen er det Mills som får uventet besøk.

– I tillegg til å bidra til at god journalistikk og underholdning kan produseres, så sørger produksjoner av gode reklamefilmer for positive ringvirkninger for en rekke folk og firmaer i media-Norge, sier Erik Heisholt, kreativ leder i Heisholt Inc.

– Smart, positivt og nytt

– Selve kreasjonen av denne store kampanjen, er også ment som en inspirasjon til hvordan annonsører og kreative miljøer og mennesker kan finne sammen og tenke smart, positivt og nytt, nå når vi trenger det mer enn noen gang. Vi har aldri tidligere mottatt så mange positive reaksjoner og kommentarer som etter at «Reklamepausen i Reklampausen» ble lansert med Rema 1000-kapring forrige uke, så vi tror dette blir lagt merke til både i media-bransjen, blant annonsørene og den «vanlige» seer,» fortsetter Heisholt.

Se filmen her:

– Vår største regijobb

– Når vi bryter av, så gjøres dette på en måte som selvsagt skal hente sin relevans fra selve filmen vi «kaprer». Jeg forventer ikke at min mor skal tenke på dette når hun sitter og ser på det, men motion graphics, illustrasjon og design består selvsagt av tusenvis av enkeltrogn, akkurat som i kaviartuben, forklarer Heisholt.

– Dette er vår største regijobb i selskapets historie, og et prosjekt hvor vi virkelig kommer til vår rett og får vist oss frem slik vi ønsker, som et lite byrå som kan lage store jobber, nettopp fordi vi samarbeider tett, ujålete og konstruktivt med både oppdragsgiver og de mange folk og firmaer som skal til for å skape et sluttresultat alle kan være stolte av, avslutter Heisholt.