Ung, vennlig, IT

Det suksessrike IT-konsulentselskapet Frend Digital har fått ny visuell identitet og nettside. Begge designet av Bleed.

Frend Digital er fullservice IT-partner for en rekke små og mellomstore norske selskaper, inkludert livsstilsmerkevarer som Holzweiler og Skappel. Selskapets fokus på teknologiforståelse, helhetlig tilnærming og generell vennlighet, har bidratt til rask vekst. Nå har de oppgradert sin visuelle merkevare og nettside, for å i større grad kommunisere selskapets kultur og ambisjoner. Bleed har vært partner på merkevarerådgivning samt ansvarlig for identiets- og webdesign.

03 Frend dokumentasjon
04 Frend dokumentasjon
05 Frend dokumentasjon

– Å jobbe med Bleed har vært inspirerende og lærerikt. Jeg har opplevd teamet fra Bleed som svært gode rådgivere fra første stund, og er spesielt fornøyd med hvordan vi har samarbeidet både i og utenfor workshops hele seks måneder. Vi er utrolig fornøyd med både identitet og web og gleder oss til å ta det ut i live, sier Henrik Ruud, gründer og leder for rådgivning i Frend.

07 Frend dokumentasjon
08 Frend dokumentasjon
09 Frend dokumentasjon
10 Frend dokumentasjon
11 Frend dokumentasjon

Frend sin identitet bygger på vennlighet, skreddersøm og tilpasning. Logoen er fleksibel og kan aktiveres for å forsterke at Frend er dynamisk, at de skreddersyr løsninger og tilpasser seg kundens behov.

– Logoen danner grunnlag for et hierarkisk verktøy, men også som utgangspunkt for en rekke grafiske uttak. Med utspring i fysiske prinsipper, tilpasser identiteten seg forskjellige oppgaver og appliseringer, sier seniordesigner i Bleed, Madeleine Eriksen.

12 Frend dokumentasjon
13 Frend dokumentasjon
14 Frend dokumentasjon
15 Frend dokumentasjon

Med utgangspunkt i det dynamiske logosystemet skapes spennende komposisjoner, som enkelt kan tilpasses målgruppe og kommunikasjon, og som danner en helhetlig og gjenkjennelig merkevare. Ved endringen av få virkemidler som fargebruk, logo plassering og typografi skapes en annerledes og særegen visuell identitet som skiller seg tydelig ut i segmentet, og gir mye spillerom og tilpasningsmuligheter.

– Frend er en partner som både skaper god stemning og stiller høye krav. Prosessen har vært spennende og resultatet blitt skikkelig bra. At gründeren startet selskapet som tenåring gir meg for øvrig håp for fremtiden, sier partner og daglig leder i Bleed, Christoffer Nøkleby.

16 Frend dokumentasjon
17 Frend dokumentasjon
18 Frend dokumentasjon
19 Frend dokumentasjon

Involverte byråer

90284 22fa4 original
Bleed
M

Madeleine Eriksen

Senior designer

L

Lucie Moriceau

Illustratør

I

Ingunn Garthus

Prosjektleder

G

Guro Kobberstad Dysthe

UX-designer

Involverte

A

Anne Valeur

Fotograf