Frend Digital er fullservice IT-partner for en rekke små og mellomstore norske selskaper, inkludert livsstilsmerkevarer som Holzweiler og Skappel. Selskapets fokus på teknologiforståelse, helhetlig tilnærming og generell vennlighet, har bidratt til rask vekst. Nå har de oppgradert sin visuelle merkevare og nettside, for å i større grad kommunisere selskapets kultur og ambisjoner. Bleed har vært partner på merkevarerådgivning samt ansvarlig for identiets- og webdesign.
– Å jobbe med Bleed har vært inspirerende og lærerikt. Jeg har opplevd teamet fra Bleed som svært gode rådgivere fra første stund, og er spesielt fornøyd med hvordan vi har samarbeidet både i og utenfor workshops hele seks måneder. Vi er utrolig fornøyd med både identitet og web og gleder oss til å ta det ut i live, sier Henrik Ruud, gründer og leder for rådgivning i Frend.
Frend sin identitet bygger på vennlighet, skreddersøm og tilpasning. Logoen er fleksibel og kan aktiveres for å forsterke at Frend er dynamisk, at de skreddersyr løsninger og tilpasser seg kundens behov.
– Logoen danner grunnlag for et hierarkisk verktøy, men også som utgangspunkt for en rekke grafiske uttak. Med utspring i fysiske prinsipper, tilpasser identiteten seg forskjellige oppgaver og appliseringer, sier seniordesigner i Bleed, Madeleine Eriksen.
Med utgangspunkt i det dynamiske logosystemet skapes spennende komposisjoner, som enkelt kan tilpasses målgruppe og kommunikasjon, og som danner en helhetlig og gjenkjennelig merkevare. Ved endringen av få virkemidler som fargebruk, logo plassering og typografi skapes en annerledes og særegen visuell identitet som skiller seg tydelig ut i segmentet, og gir mye spillerom og tilpasningsmuligheter.
– Frend er en partner som både skaper god stemning og stiller høye krav. Prosessen har vært spennende og resultatet blitt skikkelig bra. At gründeren startet selskapet som tenåring gir meg for øvrig håp for fremtiden, sier partner og daglig leder i Bleed, Christoffer Nøkleby.
Involverte byråer
Madeleine Eriksen
Senior designer
Lucie Moriceau
Illustratør
Ingunn Garthus
Prosjektleder
Guro Kobberstad Dysthe
UX-designer
Involverte
Anne Valeur
Fotograf