Unge menn er dårligst til å kildesortere. Tilfeldig?

I årets nasjonale forbrukerkampanje bruker Grønt Punkt Norge statistikk for å motivere flere unge menn til å kildesortere.

Grontpunkt

Sist Grønt Punkt Norge og returselskapene Plastretur, Norsk Metallgjenvinning og Norsk Returkartong var like målrettet i en kommunikasjonskampanje var det Atle Antonsen som ba menn over 40 år om å skjerpe seg. I år er unge menn hovedmålgruppen.

– «Å gjøre det for miljøet» argumentet funker ikke helt på denne målgruppen. Derfor ville vi heller gjøre det å kildesortere til en «identitetsgreie», et bevis på at du har ting på stell, rett og slett blitt voksen. Vi tok to statistikker og satt dem sammen og tenkte «hmmmm? tilfeldig?», sier Simen Elverhøy, Ying Hau og Renas Kehreman i kor.

Snurr film!

Sengetøy
Kaninøremetoden
Mamma
Skorper
Lotterikartong

Teamet for kampanjen er Marius Wold og Ying Hau fra Alexander Reklamebyrå, samt Renas Kehreman og Simen Elverhøy fra Los & Co. Dette samarbeidet bringer sammen både erfarne og yngre talenter fra det nye Eidra Norge-konsernet.

Andre involverte

K

Kari-Lill Ljøstad

Ansvarlig hos Grønt Punkt Norge

K

Karoline Carlsen

Ansvarlig hos Grønt Punkt Norge

G

Gunnar Moen

Ansvarlig hos Grønt Punkt Norge