Utfordrer standarden for eiendomsmegling

På Tjuvholmen har de profilerte meglerne Dag-Rune Kristiansen og Joacim Johansen etablert det nye, eksklusive meglerhuset Belèven. Bleed står bak visuell identitet, webdesign, strategisk kommunikasjon og lanseringskampanje.

Beleven 000x

– Det å skulle bidra til å lage et visuelt konsept som fanger og uttrykker essensen i det å utfordre en bransje har vært veldig spennende. Identiteten skal løfte frem de kvalitetsbevisste folkene i Belèven gjennom få og solide virkemidler, der typografi og komposisjon skaper et kontrollert og gjenkjennelig visuelt uttrykk i alle ledd, sier seniordesigner Madeleine Skjelland Eriksen i Bleed.

Beleven 001
Beleven 002
Beleven 004
Beleven 005

Menneskene bak Belèven har lang erfaring fra meglerbransjen, og har i mange år stått for flere av de største salgene på Tjuvholmen og Aker Brygge i Oslo. Når de nå starter eget selskap for å utfordre måten eiendomsmegling blir gjort på i Norge, var det viktig for Bleed å forstå drivkraften og personligheten til folkene i selskapet. Dette for å kunne skape en identitet som uttrykker Belèvens underliggende fundament, samtidig som det visuelle oppleves som unikt og nyskapende innenfor segmentet.

Konseptet dreier seg rundt det rene og tydelige, og kommuniserer verdensvant selvtillit på en subtil måte, samtidig som det bevisst er skapt rom for å vise frem eiendommene som selges.

Beleven 006
Beleven 007
Beleven 008
Beleven 009
Beleven 010
Beleven 011

– Vi ville skape noe annerledes i en ellers så homogen og suboptimal bransje, hvor alle er like og alle kopierer hverandre. Etter en fantastisk spennende, inkluderende og berikende prosess med Bleed, står vi nå med en merkevare og identitet vi føler er helt på høyde med de mest eksklusive motehusene i Italia og Frankrike. Totalt annerledes enn våre konkurrenter, både nasjonalt og internasjonalt. Vi er utrolige fornøyde og stolte over resultatet, sier daglig leder i Belèven, Dag-Rune Kristiansen.

Beleven 013
Beleven 014
Beleven 015
Beleven 016
Beleven 017

– Å jobbe med Belèven har vært en fest. Disse folkene har klokkertro på det de holder på med, og det å skape en identitet som sikrer at merkevaren Belèven kommuniserer helhetlig på alle flater har vært inspirerende. I Bleed søker vi å dyrke kombinasjonen og bygge en bro mellom den samfunnsmessige forståelsen og designfaglig toppkvalitet. Samarbeidet med Belèven har gitt oss muligheten til å gjøre akkurat det, sier daglig leder i Bleed, Christoffer Nøkleby.

Involverte byråer

90284 22fa4 original
Bleed
I

Ingunn Garthus

Prosjektleder

L

Linn Lofthus Holmquist

Prosjektleder

M

Madeleine Skjelland Eriksen

Seniordesigner

S

Simon Stjern

Strategisk rådgiver